مدیرکل تبلیغ عمومی بیان کرد:

ضرورت تقویت گروه های تبلیغی در استان هرمزگان

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه دیدار با مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: ظرفیت گروه های تبلیغی به لحاظ کمی و کیفی در استان هرمزگان باید به همت مسئولین ذی ربط تقویت گردد.
جلسه دیدار  با مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در جلسه دیدار  با  حجت الاسلام حقانی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان هرمزگان به ویژگی های مهم اقتصادی و فرهنگی این استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان هرمزگان یکی از استان های حساس و پر رفت و آمد و دارای ویژگی های استراتژیک بوده و به واسطه حضور علمای بصیر و دانشمند شاهد انسجام خوبی در بین اهل تشیّع و تسنن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری بیان کرد: وجود فضاهای اقتصادی و بندرگاه های مختلف و ارتباط بسیار گردشگران خارجی و افرادی که از سرتاسر کشور با اهداف اقتصادی و گردشگری به این استان سفر می کنند از دیگر ویژگی های استان هرمزگان بوده که می تواند محل صدور پیام دینی از این استان به دیگر نقاط کشور از جمله جزایر کیش و قشم باشد. با توجه به اینکه وسعت جغرافیایی این استان نسبت به دیگر استان های همجوار کوچکتر است اما با وجود ویژگی های خاص، اهمیت فعالیت در این استان بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی در ادامه از زحمات گروه های تبلیغی در استان هرمزگان، تشکر و تقدیر نمود و افزود: جا دارد در این جلسه از زحمات و تلاش های مخلصانه گروه های تبلیغی در این استان، کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم و امید است ظرفیت گروه های تبلیغی به لحاظ کمی و کیفی در این استان به همت مسئولین ذی ربط تقویت گردد.

مدیرکل تبلیغ عمومی حضور گروه های تبلیغی را در روند کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه موثر دانست و ابراز کرد: در بسیاری از مناطق استان هرمزگان شاهد عدم حضور گروه های تبلیغی هستیم که باعث می شود مردم این مناطق از برنامه های ارزشمند ایجابی در عرصه دین و فرهنگ، کم بهره باشند. البته گروه های تبلیغی موجود در این استان دارای همت بالایی بوده و سعی کرده اند کاستی ها را جبران نمایند که به عنوان مثال می توان به گروه تبلیغی حاضر در بشاگرد اشاره کرد که اقدامات بسیاری در کاستن از محرومیت های مادی و فرهنگی انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری با اشاره به ضرورت بسترسازی جهت حضور مبلغان توانمند به مناطق تبلیغی اشاره کرد و گفت: برای حضور مبلغان توانمند و علمای حوزوی در استان هرمزگان نیاز به اطلاع رسانی دقیق و ایجاد بسترهای مناسب داریم.

مدیرکل تبلیغ عمومی تصریح کرد: عمران و آبادی معنوی منطقه از عمران و آبادی اقتصادی و مادی از اهمیت بالاتری برخوردار است، گروه های تبلیغی ظرفیت توانمندسازی در کنار هماهنگ کردن مجموعه های فعال فرهنگی منطقه را دارند و می توانند نیروهای توانمند حوزوی را برای حضور در این مناطق و مراکز فرهنگی آماده سازند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.