کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف» منتشر شد

تاریخ انتشار:
به همت گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف (اندیشه‌ها، جریان‌ها و رخدادها)» منتشر شد.
تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف

به گزارش خبرنگار بلاغ، توسط گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف (اندیشه‌ها، جریان‌ها و رخدادها)» منتشر شد.

گفتنی است این کتاب، حاصل مصاحبه محمدجواد صاحبی با آیت‌الله محمدمهدی آصفی و به کوشش حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تهیه و تدوین و در ۴۸۴ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر حاوی نکات جالب و نشنیده‌ای از وضعیت حوزه علمیه نجف، جریان‌های سیاسی و فعالیت‌های علمی است. تصویری که آیت الله آصفی از حوزه نجف و تکاپوهای علمی آن در اختیار خواننده قرار می‌دهد، با نگاهی که پیشتر از حوزه نجف ارائه می‌شد، متفاوت است.

شایان ذکر است این کتاب نگاه جامعی را به مخاطب می‌بخشد و برخلاف تصوری که از حوزه نجف به عنوان حوزه‌ای سنتی، غیر مرتبط با اجتماع و گریزان از تحول ارائه می‌شد، این کتاب نشان می‌دهد این حوزه بسیار بالنده، به روز، مرتبط با جامعه و پویا بوده است.

کتاب مذکور در ۹ فصل «زندگینامه، تحصیلات و استادان»، «حوزه نجف اشرف درخشش و بالندگی»، «ویژگی‌های بایسته طلاب»، «اندیشه‌های مطرح در میان طلاب نجف»، «رویکردهای علمی - سیاسی آیت‌الله خوئی»، «اندیشه‌های فلسفی در حوزه علمیه نجف»، «نظریه ولایت فقیه در حوزه نجف»، «فعالیت‌های حزب الدعوه در عراق» و «اندیشه‌های سیاسی - اجتماعی اندیشوران نجف» تألیف شده است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.