به منظور گسترش تعامل، همکاری و هم افزایی بین نهادها صورت گرفت:

نشست تعاملی بین دفتر تبلیغات اسلامی و مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی

تاریخ انتشار:
به منظور گسترش تعامل، همکاری و هم افزایی بین نهادها نشست تعاملی بین دفتر تبلیغات اسلامی و مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی برگزار گردید.
نشست تعاملی بین دفتر تبلیغات اسلامی و مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست تعاملی بین دفتر تبلیغات اسلامی و امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با حضور حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال رئیس اداره تعاملات و همکاری ها و حجت الاسلام والمسلمین مهاجر مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی ودینی در محل این وزارتخانه برگزار گردید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام کمال با معرفی بخش های گوناگون دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: دفتر تبلیغات با داشتن معاونت های تبلیغ، پژوهش، آموزش و مجازی از مراکز مهم فرهنگی کشور می باشد که در ارتقای فرهنگ اسلامی در سطح کشور نقش تعیین کننده ای دارد.

وی در خصوص ظرفیت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: این معاونت علاوه بر اعزام دهها هزار مبلغ در طول سال به سراسر کشور، با دارا بودن مبلغان متخصص و صدها گروه تبلیغی می تواند در حوزه های تخصصی جهت حل مسائل و رفع آسیب های اجتماعی خدمات ارزشمندی را به مراکز ارائه کند.

رئیس اداره تعاملات و همکاری ها اظهار داشت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تلاش نموده است تا متناسب با مخاطبان مثل عموم جامعه، خانواده، جوانان، نوجوانان، مناطق مشترک با اهل سنت، آثار ارزشمندی را تولید و در اختیار مبلغان قرار دهد. همچنین در این زمینه مجلات کاربردی در سطوح مختلف برای کودکان، نوجوانان و زنان را نیز تولید نماید.

حجت الاسلام والمسلمین کمال ادامه داد: مرکز آموزش های کاربردی این معاونت با برگزاری دوره های آموزشی تلاش های ارزشمندی در تربیت مبلغان و فعالان فرهنگی نموده است.

وی با اشاره به دو ظرفیت ارزشمند دیگر از مرکز ملی به سئوالات دینی و پژوهشکده فرهنگ قرآن نام برد و افزود: این دو مرکز در دفتر تبلیغات اسلامی هم از مراکز بسیار پربرکت و تاثیر گزار در عرصه توسعه و گسترش معارف اسلامی، قران و پاسخ به شبهات و سوالات دینی اقشار مختلف مردم هستند.

رئیس اداره تعاملات و همکاری ها، ضمن دعوت از مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی به قم و دیدار با ریاست محترم دفتر وسایر معاونین و مدیران این نهاد، اظهار داشت: برای دستیابی به همکاری دو مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی و وزارت نیرو، پیش نویس تفاهم نامه تهیه و در اختیار شورای فرهنگی وزارت نیرو قرار می گیرد تا در جلسه بعدی مورد تایید مسئولان دو مجموعه قرار گیرد و به یاری خدا همکاری ها به صورت جدی آغاز گردد.

گفتنی است در ادامه این جلسه حجج اسلام کرفی نماینده تبلیغی تخصصی و عیسی زاده رئیس میز توسعه قرآن به معرفی بیشتر ظرفیت تبلیغ تخصصی و فعالیت های قرآنی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده رئیس میز توسعه فرهنگ قرآن قطب تعمیق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در مورد معرفی بیشتر ظرفیت های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی قم با درک نیازهای قرآنی جامعه و نیازهای مربیان مبلغان و فرهنگیان کشور، با تاسیس بزرگ ترین پژوهشکده قرآن و معارف قرآن، فعالیت ها و دستاوردهای قرآنی گسترده ای را در حوزه زیرساختی و کاربردی به انجام رسانیده است.

رئیس میز توسعه فرهنگ قرآن قطب تعمیق بیان کرد: این دستاوردها برای پاسخگویی به نیازهای قرآنی در عرصه های «پاسخ به نیاز پژوهش های قرآنی»، «پاسخ به نیازهای کاربردی قرآن»، «پاسخ به پرسش ها ی قرآنی» و «تامین نیازهای قرآنی در فضای مجازی» تولید شده است.

نشست تعاملی بین دفتر تبلیغات اسلامی و مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.