به همت اداره تبلیغ مجازی برگزار می‌گردد؛

سوگواره مجازی بلاغ

تاریخ انتشار:
در آستانه فرا رسیدن ایام محرم ۱۴۳۸ و در راستای تولید و انتشار محتوای فاخر در ارتباط با حماسه عاشورا و مکتب اهل بیت (علیم السلام) طرح سوگواره مجازی بلاغ، از سوی اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برگزار می گردد
سوگواره مجازی بلاغ

هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. (بیانات مقام معظم رهبری -1/9/1391)

در آستانه فرا رسیدن ایام محرم 1438 و در راستای تولید و انتشار محتوای فاخر در ارتباط با حماسه عاشورا و مکتب اهل بیت (علیم السلام) طرح سوگواره مجازی بلاغ، از سوی اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برگزار می گردد.
اهداف سوگوراه:
فرهنگ سازي، ترغیب و تشویق طلاب و روحانیون توانمند جهت فعّالیت تبلیغی در فضای سایبر
شناسایی و سازماندهی طلاب فعّال در فضای مجازی و حمایت از آنان
انسجام بخشی و همسو کردن فعالیت طلاب در فضای مجازی جهت تاثیرگذاری حداکثری
تولید محتوای دیجیتال در ارتباط با حماسه عاشورا و مکتب اهل بیت علیم السلام
انتشار گسترده و چشم گیر محتواهای دینی تولید شده در راستای سالم‌سازی  فضای مجازی
ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی با الهام از تعالیم مکتب عاشورا
پاسخ به شبهات رایج در فضای مجازی پیرامون حماسه عاشورا
مقابله مؤثر با تهاجم همه‌جانبه فرهنگی و نیز ارتقای فرهنگ کاربری

محورهای موضوعی:
۞ الف: سبک زندگی حسینی
٭ سیره اخلاقی امام حسین(ع) (اخلاق فردی، خانوادگی،اجتماعی، سیاسی و.... )
٭ ترسیم الگوی اسلامی خانواده در سیره خانوادگی امام (ع)
٭ تجلّی آیات قرآن در قیام عاشورا
٭ جلوه های ولایت پذیری یاران عاشورایی
٭ زنان عاشورایی و  نقش آنان در نهضت حسینی
٭ شیوه های امر به معروف و نهی از منکر در مواجهه امام(ع)  با افراد مختلف
٭ جنگ نرم و فرهنگ عاشورایی
۞ ب: وحدت و عزّت اسلامی
٭ نقش امام حسین(ع) در ایجاد وحدت اسلامی
٭ واقعه عاشورا از منظر اهل سنت
٭ واقعه عاشورا در بیان اندیشمندان غیر مسلمان
٭ مسلمان شدن و استبصار تحت تاثیر شخصیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا
٭ خرافه زدایی و آسیب شناسی مراسم عزاداری
٭ شاخصه های متمایز کننده هیأت انقلابی از هیأت سکولار
٭ لزوم پیوند شور مرثیه سرایی با شعور منبر
۞ ج: دشمن شناسی و بصیرت حسینی
٭ نقش عوام و خواص در قیام حسینی
٭ فراموشی خدا و دنیا طلبی دو عامل گمراهی جامعه اسلامی
٭ شناخت راههای نفوذ دشمن و جلوگیری از آن
٭ کربلای دیروز و امروز (نگاهی به شرایط جامعه معاصر)
٭ تحلیل واقعه عاشورا در کلام اندیشمندان:امام و رهبری و ...
٭ جریان‌های تکفیری (نقد اعتقادی و رفتاری با نگاهی به عاشورا و سیره امام حسین علیه السلام)
٭ شبهه شناسی و پاسخ به شبهات

بخش های سوگواره:
سوگواره مجازی در دو بخش «تولید» و «انتشار محتوا در فضای مجازی» برگزار می گردد:

بخش تولید:
نحوه شرکت:
شرکت در این بخش از سوگواره به دو صورت فردی و گروهی امکان پذیر می باشد:
الف: فردی:
هر فرد فقط می تواند به یکی از دو صورت ذیل در سوگواره شرکت نماید:
٭ تولید به صورت متنوع و آزاد(از نظر موضوعی و قالبی) با رعایت قوانین حدّ نصاب:
٭ تولید به صورت پک فرهنگی (مجموعه) در یک محور موضوعی مشخص (با تمامی ریز موضوعات) و حداقل در سه  قالب، با رعایت قوانین حد نصاب.
ب: گروهی:
این بخش جهت تشویق به کار گروهی، اختصاص به شرکت کنندگانی دراد که بصورت گروهی اقدام به تولید محتوا می نمایند (اعمّ از اینکه دارای گروه تبلیغی ثبت شده و دارای پرونده تبلیغی نوین و یا فاقد آن باشند).
گروه‌ها باید حداقل متشکل از سه نفر باشند، که لازم است سرگروه قبلا عنوان گروه و اسامی اعضاء را در سامانه ثبت نمایند.
در یکی از محورهای موضوعی(با تمامی ریز موضوعات) به تولید محتوا بپردازند.
بیش از دو برابر حد نصاب فردی و حداقل سه قالب انتخابی تولید محتوا نمایند.

قالب تولید:
الف: متن؛ کوته نوشت(کمتر از ۱۵۰ کلمه)
ب: عکس نوشته، پوستر،اینفوگرافی، عکس متحّرک
ج: کلیپ کوتاه صوتی- تصویری (حداکثر ۳ دقیقه)
د: بازی و نرم افزار (ویندوزی، موبایلی)

بخش انتشار سوگواره:
در بخش انتشار، شرکت کنندگان در طرح، محتوای تولیدی تایید شده را در محیط‌های زیر منتشر خواهند کرد.
شبکه های اجتماعی تحت وب
شبکه های پیام رسان( موبایلی)

قوانین طرح سوگواره:
عمومی:
٭ خواهران و برادران طلبه دارای پرونده فعال در مرکز مدیریت، می توانند در این مسابقه  شرکت کنند.
٭ هر فرد می تواند در هر یک از دو بخش سوگواره ( تولید – انتشار) جداگانه شرکت کند.
قوانین بخش تولید:
٭ مطالب باید مرتبط با موضوعات سوگواره بوده و رویکردی تولیدی و بدیع داشته باشند و قبلا منتشر نشده باشند.
٭ درج منابع و مستندات استفاده شده در اثر.
٭ آثار تولیدی باید فاقد لوگو و تبلیغات باشند.
٭ ارسال کلیه مطالب تولیدی به بخش سوگواره در سایت وب بلاغ.
٭ معاونت فرهنگی- تبلیغی در نشر آثار دریافتی آزاد خواهد بود.
حدّ نصاب مطالب در  بخش تولید:
 متن؛ کوته نوشت(کمتر از ۱۵۰ کلمه) (حداقل ۳۰ متن)
 عکس نوشته، پوستر،عکس متحّرک (حداقل ۲۰ قطعه)
 اینفوگرافی(حداقل ۵ قطعه)
 کلیپ کوتاه صوتی- تصویری (حداقل ۵کلیپ)
 بازی و نرم افزار (ویندوزی، موبایلی ) (حداقل یک مورد)
مهلت ارسال آثار  در بخش تولید، از پانزدهم ذی الحجه (۲۷ شهریور ماه) تا پانزدهم محرّم (۲۶ مهر ماه )خواهد بود.
قوانین بخش انتشار:
٭ باز نشر محتواهای تایید شده تولیدی در آدرس http://web.balagh.ir/soughvareh  ( با نام کاربری بلاغ ) قابل دسترسی می باشد که لازم و ضرروی است روزانه حداقل ۲ و حداکثر۳ مطلب در محیط شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان در طول زمان سوگواره، منتشر گردد.
٭ مطالب باید به طور دائم و مستمر در طول زمان اجرای سوگواره به روز رسانی شود.
٭ ارسال عکس از صفحه (اسکرین شات ) از کلیه مطالب منتشره و درج آدرس اینترنتی محیط انتشار به بخش سوگواره در سامانه.(ملاک انتخاب اثر برگزیده در این بخش، بر اساس آمار بازدید کنندگان،لایک و ...می باشد لذا بعد از اینکه مطلب بازخورد داشت اقدام به تهیه عکس از صفحه نمایید)
انتشار آثار  از اول محرم الحرام (۹۵/۷/۱۲) تا اربعین حسینی(۹۵/۸/۳۰) و گزارش آن در  بخش انتشار از یازدهم محرم(۹۵/۷/۲۲) تا اربعین حسینی(۹۵/۸/۳۰)

آیین نامه مرحله داوری:
بخش اول: داوری سوگواره در ۳ مرحله برگزار می شود:
۱- انتخاب آثار
۲- داوری میانی
۳- داوری نهایی
مرحله انتخاب آثار:
در مرحله انتخاب آثار، آثار از لحاظ مطابقت با موارد ذیل، توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار می گیرند و آثار حایز شرایط برای مرحله بعد انتخاب می شوند:
٭ مطابقت موضوع فعالیت با موضوع اصلی سوگواره
٭ کیفیت و کمیت حداقلی از نظر فنی و محتوایی
٭ ارزیابی رعایت حقوق معنوی و کپی رایت(تولیدی و بازنویسی و..)
مرحله داوری میانی:
در این مرحله هر اثر توسط سه داور از نظر فنی(یک نفر) و محتوایی(دو نفر) مورد بررسی قرار می گیرد و آثاری که موفق به کسب امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ شده باشند به مرحله نهایی راه می یابند.
مرحله داوری نهایی:
در این مرحله آثار،توسط داوران متخصص در هر حوزه از نظر فنی و محتوایی مورد بررسی قرار می گیرند.

جوایز سوگواره:
بخش تولید:
٭ فردی:
بصورت متنوع و آزاد:
چهار نفر اول  در مرحله تولید در بخش فردی: نیم سکه بهار آزادی
چهار نفر دوم  در مرحله تولید در بخش فردی: ربع سکه بهار آزادی
نفر  سوم تا دهم در مرحله تولید در بخش فردی:  کارت هدیه
پک فرهنگی:
نفر اول در مرحله تولید بخش فردی و ارائه محتوا به صورت پک: ۱ سکه بهار آزادی و یک ربع
نفر دوم در مرحله تولید بخش فردی و ارائه محتوا به صورت پک: یک سکه بهار آزادی
نفر سوم در مرحله تولید بخش فردی و ارائه محتوا به صورت پک: نیم سکه بهار آزدی
نفر چهارم و پنجم : کارت هدیه اعتباری

٭ از کلیه شرکت کنندگانی که حدّ نصاب تولیدات را ارائه و امتیاز ارزیابی حداقل ۶۰ را دریافت نمایند، حمایت صورت خواهد گرفت.
بخش انتشار:
از نفر اول تا سوم: ربع سکه
از نفر چهارم  تا دهم: کارت هدیه

مهلت ثبت نام:
در بخش تولید از پانزدهم ذی الحجه(۲۷ شهریور ماه) تا پایان محرم (10 آبان)

نحوه ثبت نام:
٭فردی: عضویت در سایت بلاغ (برای کسانی که قبلا عضو نباشند) »» مراجعه به میز کار شخصی »» ارسال محتوای سوگواره
٭گروهی: عضویت  مدیر گروه در سایت بلاغ(برای کسانی که قبلا عضو نباشند) »» مراجعه به میز کار شخصی »» ثبت نام گروهی سوگواره 
  »» ارسال محتوای گروهی از طریق "ارسال محتوای سوگواره" در میز کار شخصی .

اعلام نتایج:
۱۷ ربیع الاول مصادف با میلاد پیامبرخاتم (صلی الله علیه و آله) (27/9/1395)

دیدگاه‌ها

ناشناس 09:47 - 1395/06/29

سلام در بخش انتشار چجوری باید ثبت نام کنیم؟؟؟

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.