به همت اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

هفتمین نشست توجیهی مبلغان مجازی جدید الورود برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هفتمین نشست توجیهی مبلغان مجازی جدید الورود این اداره با هدف آشنایی با فعالیت های اداره تبلیغ مجازی و شیوه های تبلیغ در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ ، هفتمین نشست توجیهی مبلغان مجازی جدید الورود به همت اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف آشنایی با فعالیت های اداره تبلیغ مجازی و شیوه های نوین تبلیغ در فضای مجازی روز سه شنبه 24 بهمن سال جاری ساعت 13 الی 14:30 در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور سی نفر از طلاب جدید الورود که در سال جاری بعنوان مبلغ نوین، تشکیل پرونده داده بودند برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی ضمن خیر مقدم به مبلغان مجازی جدید الورود گفت: فضای مجازی عرصه بیکرانی است که در آن چالش ها و آسیب ها و همچنین فرصت های بسیاری وجود دارد و هنر مبلغان مجازی این است که از این فضا برای گسترش و تبلیغ معارف ناب دینی فرهنگی استفاده کنند.

وی گفت: مبلغان مجازی تمرکز فکری و کاری خود را بر روی تولید محتوای فاخر در قالب های متنوع متناسب با محیط های مختلف فضای مجازی بگذارند و تا می توانند در موضوعات دینی و فرهنگی تولید محتوا کنند و البته اداره تبلیغ مجازی در راستای حمایت های مادی و معنوی از مبلغان مجازی اقداماتی را در دستور کار خود دارد.
در ابتدای جلسه مسئول واحد جذب و پذیرش تبلیغ نوین، توضیحاتی را در رابطه با اداره کل تبلیغ نوین و بخش های ساماندهی شده برای تبلیغ نوین و در مورد نوع فعالیت و چگونگی ارسال مطالب تبلیغی و میز کار شخصی مبلغان نوین ارائه نمود.
همچنین در این نشست مسئول واحد ارتقاء مهارت و عملکرد تبلیغ نوین، ضمن بیان برنامه های آموزشی این مجموعه به شیوه های نوین آموزش غیر حضوری که توسط این بخش در حال اجرا است اشاره کرد و گفت: مبلغانی که امکان حضور در کلاس های آموزشی را ندارند می توانند از آموزش های غیرحضوری استفاده کنند.

عبدالرحیم مویدی ضمن بیان موضوعات کلی آموزشی اظهار داشت : هدف ما این است که آموزش های مورد نیار مبلغان را بصورت کاربردی در دوره های کوتاه مدت برگزار کنیم و همه مبلغان نوین می توانند در این دوره های از طریق سایت بلاغ ثبت نام کنند.

وی همچنین در مورد نرم افزارهای آموزش آنلاین مطالبی را ارائه نمود.

سپس مسئول بخش ارزیابی اداره تبلیغ مجازی، آئین نامه تعاریف و استاندارد قالب های محتوایی تبلیغ در فضای مجازی که توسط همین بخش تهیه و تدوین شده بود را توضیح داد و گفت: مطالب مبلغان بر اساس همین آیین نامه ارزیابی می شود و لازم است همه مبلغان در تولیدات خود نکات ذکر شده را رعایت نمایند تا تبلیغ موفقی در فضای مجازی داشته باشند.

وی هدف از ارزیابی های دوره ای مبلغان را پیشرفت محتوایی مبلغان دانست و گفت: بخش ارزیابی اداره تبلیغ مجازی در نظر دارد با بیان نکته های پیشنهادی در ارزیابی های ارائه شده و شناسایی نقاط قوت ، بیان اشکالات نسبت به توانمند سازی و ساماندهی مبلغان مجازی اقدام کند.

حجت الاسلام حامد ملکی ضمن بیان برخی نکات برجسته درارزیابی ها به سوالات مبلغان در موضوع تولیدات مجازی پاسخ داد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.