بازدید از برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون

تاریخ انتشار:
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین: تولید برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون نشان داد که مبلغان رسانه ای ظرفیت حضور موثر و فعالیت در رسانه ملی را دارند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه مسئولین اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین روز سه شنبه هفته گذشته با حضور در استودیوی ضبط برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون از روند ضبط برنامه بازدید و با عوامل تولید آن دیدار و گفتگو کردند.
اباذر جعفری مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین در حاشیه این بازدید گفت:  اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین در راستای حمایت از مبلغان رسانه‌ای از تولید برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون حمایت کرد. تولید این برنامه با هدف ترویج و کمک به آموزش مفاهیم دینی به مخاطب خردسال است.
وی با تاکید بر اینکه که فصل قبلی برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون جزء برنامه های تلویزیونی موفق بود افزود: فصل دوم مانند فصل اول نیز مورد حمایت دفتر تبلیغات اسلامی قم قرار خواهد گرفت.
اباذر جعفری با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه دفتر تبلیغات در مورد محتوایی دینی ارائه شده در این برنامه و روش ارائه این محتوا است اظهار داشت: بررسی انجام شده و حضور نزدیک و دیدار با عوامل تولید نشان داد که تا حدود زیادی اهداف این برنامه عملی شده است گرچه هنوز مشکلاتی دارد که به مرور رفع می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: حضور اعضای گروه تبلیغی قاصدک در برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون نشان از این است که طلاب مبلغ رسانه‌ای  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ظرفیت حضور موثر در عرصه رسانه و همچنین تولید اکثر قالب های رسانه ای را دارند. طی چند سال اخیر مبلغان نوین پیشرفت‌های بسیار خوب و حتی بیش از انتظار داشته‌اند.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین خطاب به طلاب علاقه‌مند به عرصه رسانه گفت: دفتر تبلیغات اسلامی قم در راستای تسهیل حضور فعال طلاب در عرصه رسانه و ارائه معارف اسلامی با بیان هنری، گروه‌های تبلیغی را  شکل داده است و آمادگی این را دارد که از فعالیت‌‎های رسانه ای طلاب حمایت کند.
در ادامه مهدی نیک روش تهیه کننده ی برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون  گفت: برنامه آفتاب‌گردون یک برنامه نمایشی است. این برنامه در نود قسمت ده دقیقه‌ای تولید و از شبکه پویا پخش می‌شود.
نیک روش با اشاره به موفقیت فصل قبلی برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون گفت: فصل قبلی برنامه آفتاب‌گردون در میان انبوه برنامه‌های تلویزیونی کودک توانست رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد، در این برنامه یک روحانی جوان در حیاط یک مسجد برای بچه‌ها قصه می‌گوید و برخی مواقع در حل مسائل پیش روی این کودکان به آنها کمک می‌کند. مخاطب این برنامه خردسال (کودکان زیر هفت سال) است و هداف آن آشنایی آنها با معارف دینی است.
وی با اشاره، به مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی قم در تولید این برنامه اظهارداشت: دفتر تبلیغات اسلامی قم در تهیه موضوعات و نوشتن متون و ساخت این مجموعه کمک شایانی کرده است تا ما توانسته‌ایم این برنامه را روی آنتن ببریم. با این وجود هنوز متون مناسب مخاطب خردسال مانند قصه، نثر و شعر بسیار کم است و قصه‌های موجود غالباً به اسم کودک و برای مخاطب بزرگ سال نوشته شده است لذا دفتر تبلیغات اسلامی می‌تواند در بخش پژوهش و تهیه متون راه گشا باشد. ما در این برنامه از مبلغان رسانه‌ای دفتر تبلیغات اسلامی بهره بردیم؛ حضور این عزیران باعث تسریع روند تولید شده است، از جلمه حضور حجت الاسلام مقدسیان، که مجری برنامه است و بچه‌ها استقبال خیلی خوبی از حضور ایشان داشته‌اند و همچنین محمد حسین حبیبی که سردبیری برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون را بر عهده داشت.
تهیه کننده برنامه تلویزیونی آفتاب‌گردون با اشاره به دغدغه های تولید این نوع برنامه‌ها گفت: علاوه بر نبود قصه‌های مناسب برای مخاطب خردسال متاسفانه برای هزینه‌های تولید نگاه سطحی به مخاطب خردسال می‌شود؛ به گونه‌ای که وقتی بحث از تولید برنامه برای مخاطب خردسال پیش می‌آید، هر مجری باشد مهم نیست، در هر لوکیشنی اجرا شود اهمیتی ندارد، هرچه خواست بگوید قبول است، چرا؟ چون مخاطب خردسال است! در حالی اساس شخصیت انسان از خردسالی شکل می‌گیرد و باید بیشترین هزینه برای این سن باشد. امیدوارم روزی بشود که برای ساخت این مجموعه این قدر دغدغه نداشته باشیم.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.