معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

طرح صیانت از خانواده در استان گلستان می‌تواند در سراسر کشور الگویی جامع و غنی باشد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام روستا آزاد در دیدار با نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان: طرح صیانت از خانواده در استان گلستان می‌تواند در سراسر کشور الگویی جامع و غنی باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سفر به استان گلستان با آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان و دبیر طرح صیانت از خانواده استان گلستان دیدار و گفتگو کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به طرح صیانت از خانواده گفت: طرح صیانت از خانواده طرحی بسیار جامع و کامل می‌باشد و لازم است که این طرح، در سراسر کشور به اجرا در بیاید.

وی ادامه داد: این طرح، در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بررسی شده و به دلیل اهمیت و موفقیت این طرح و با توجه به موضوع بنیان خانواده و با توجه به جایگاه و قداست خانواده در نزد خداوند متعال؛ که همه ی این ها می‌طلبد که کسانی که در ابتدای شروع زندگی خانوادگی می‌باشند مهارتهایی را در جهت تقویت همزیستی معنوی و کلامی و ارتباطی با یکدیگر را فرا بگیرند تا در زندگی مشترک درک بهتری از خانواده را در زیر یک سقف داشته باشند.

حجت الاسلام روستا آزاد در ادامه با اشاره به ابلاغ رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاستهای کلی خانواده عنوان کرد:  مقابله مؤثر با جنگ نرم دشمنان برای فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی و رفع موانع و زدودن آسیب‌ها و چالش‌های تحکیم خانواده از جمله موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: قصد داریم با بهره مندی از زبان هنر و ابزار رسانه‌ای فیلم در قالب مستند، طرح صیانت از خانواده که در استان گلستان با موفقیت به مرحله اجرا در آمده را در قاب تصویر بگنجانیم. این کار توسط گروه تبلیغی رسانه‌ای نوین «مبشر فیلم» وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در استان گلستان انجام خواهد شد.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همواره کلاسهای مشاوره خانواده و سواد فضای مجازی و رسانه‌های نوین را برای طلاب و روحانیون مبلغ داشته و دارد و مبلغان با آموزش‌های کامل‌تر و به روز تر همواره برای تبلیغ اعزام می‌گردند.

در بخش دیگری از این دیدار، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: طرح صیانت از بنیان خانواده تاکنون پس از تلاش‌های چند ساله با موفقیت در استان گلستان اجرا شده و بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان در این طرح در زندگی مشترک موفق بوده‌اند. در این طرح مشاوره‌های قبل و پس از ازدواج به زوج‌های جوان داده می‌شود تا پایه‌های بنیان خانواده در زندگی آنها مستحکم‌تر شود.
وی ادامه داد: در مباحثی که برای زوج‌های جوان در این طرح داریم از نیروی انتظامی استان، مرکز بهداشت و معاونت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان، دادگستری استان گلستان و اداره بهزیستی استان گلستان کمک گرفته‌ایم. همچنین از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان و روحانیون و کارشناسان خانواده ی استان نیز استفاده مفیدی داشته‌ایم.
آیت الله شاهرودی تاکید کرد: موضوع طرح صیانت از خانواده در جلسه خبرگان رهبری، خدمت مقام معظم رهبری مطرح شد و پس از این دیدار از نهاد ریاست جمهوری تماس گرفتند که این طرح را به صورت کشوری دنبال می‌کنند و تاکنون الحمدالله در 7 شهر استان گلستان این طرح هم اکنون در حال اجراء می‌باشد و نتایج مثبت خوبی را در بر داشته و به صمیمیت زوجین در زندگی مشترک افزدوه است.

آیت الله شاهرودی در پایان این دیدار ضمن تشکر فراوان و همکاری صمیمانه و دلسوزانه و آگاهانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم اظهار کرد: ان شاء الله با کمک دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه قم این طرح اثرگذاری اش در سراسر کشور باشد و بنیاد و استحکام زندگی‌های زوج‌های جوان مطلوبتر بشود و شاهد از هم پاشیدگی زندگی مشترک زوج‌های جوان عزیزمان نباشیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.