معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

ایثار و اخلاص مردم عراق در پیاده روی اربعین بی نظیر است

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام روستا آزاد گفت: ایثار و اخلاص مردم عراق که با اصرار به دنبال خدمت رسانی هستند در هیچ جای دنیا نمونه ندارد.
سعید روستاآزاد

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هم اندیشی نقش پیاده روی اربعین در روابط ایران و عراق که امروز در مرکز همایش های غدیر پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار شد، به بیان 3 مولفه اصلی مردم و زائرین ایرانی و عراقی پرداخت و گفت: ایثار و اخلاص، صبر و حوصله و صعه صدر از جمله فضایل اخلاقی است که در پیاده روی اربعین به وضوح قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد افزود: ایثار و اخلاص مردم عراق که با اصرار و التماس به دنبال خدمت رسانی هستند در هیچ جای دنیا نمونه ندارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به وجود مذاهب مختلف در کشور عراق، عنوان کرد: به علت ارتباطات وسیع بین مذاهب در عراق میزان سعه صدر و تحمل مردم عراق بالاتر است.

وی راهپیمایی اربعین را سبب ایجاد حب نسبت به امام معصوم دانست و افزود: حب الامام مقدمه حب به خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد به اشاره به سازندگی اخلاقی و تمدنی زیارت اربعین، اظهار کرد: باید دولت تسهیلاتی را فراهم کند تا تمامی هموطنان حضور در زیارت اربعین را تجربه کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حضور جوانان در زیارت اربعین را موجب تغییر نگرش و عملکرد آنها دانست و افزود: حضور گسترده جوانان در کمک رسانی به سیل زدگان در سیل اخیر از ثمرات حضور جوانان در این راهپیمایی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی آنلاین و آفلاین برای مبلغین راهپیمایی اربعین، ابراز کرد: اهتمام به نماز جماعت در طول مسیر راهپیمایی از جمله ثمرات حضور مبلغین بوده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت تشکیل اندیشکده اربعین، گفت: پیام های قیام امام حسین(ع) که در سخنان ایشان و یاران شان پدیدار است شعارهای جهانی است که باید به عنوان شعارهای هرساله راهپیمایی اربعین مورد استفاده قرار گیرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.