معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

پیام حضرت زهرا (س) مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی: پیام اصلی حضرت زهرا (س) مقاومت، ایستادگی و مقابله با دشمن است که این نکته در اوضاع فعلی کشورمان نیز بسیار کاربرد دارد.
سعید روستا آزاد جدید

به گزارش خبرنگار بلاغ حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست فاطمی که صبح امروز با حضور جمعی از مبلغان در مرکز همایش های غدیر برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و عرض خیر مقدم به مبلغان حاضر در این نشست گفت: فاطمیه فرصتی است برای یادآوری مظلومیت حضرت زهرا(س) و معرفی دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) که در سایر ایام به دست نمی آید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خطبه 150 نهج البلاغه را عصاره زندگی حضرت زهرا(س) خواند و عنوان کرد: امیرالمؤمنین در این خطبه می فرمایند: «از طریق حق و پافشاری بر حق به خاطر قلّت افراد آن وحشت نکنید» حضرت زهرا یکی از روشن ترین مصادیق روشن این خطبه است. پیام اصلی حضرت زهرا (س) مقاومت، ایستادگی و مقابله با دشمن است که این نکته در اوضاع فعلی کشورمان نیز بسیار کاربرد دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به کلام امام زمان(عج) در مورد حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: از امام زمان(عج) نقل شده که: «حضرت زهرا(س) برای من اسوه حسنه است». حضرت زهرا(س) برای ما نیز می تواند اسوه حسنه باشد. حداقل وجهی که می توان از اسوه بودن ایشان برداشت کرد، تسلیم نشدن و ایستادگی کردن در مقابل باطل و دعوت دیگران به راه حق است.

وی افزود: ما در 40 سال گذشته با پیروی از خط امام و رهبری نشان داده ایم که اسوه ما حضرت زهراست. اکنون می توانیم آثار این ایستادگی را در سراسر دنیا مشاهده کنیم. امروز نکاتی در شبکه های خبری بیگانه گفته می شود که تاکنون مطرح نمی شد. در مورد شهید سپهبد سلیمانی می گفتند: «چطور می شود کسی تروریست باشد اما این همه مردم برای تشییع پیکر مطهر او بیایند!» خبرنگار CNN که برای هجدهمین بار به ایران سفر کرده بود، از این تجمع عظیم اظهار شگفتی می کرد و حیرت زده بود. این نشانه فروپاشی هژمونی آمریکا است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری گفتند: «به حاج قاسم و ابومهدی به چشم یک فرد نگاه نکنیم، به آن ها به چشم یک مکتب نگاه کنیم» هر کس پیرو حضرت زهرا(س) باشد، مکتب است نه شخص.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد ادامه داد: مقام معظم رهبری تصریح داشتند که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بهبوهه جنگ تمام هم و غمش این بود که از حدود شرعی خارج نشود. او کسی بود که حضرت زهرا(س) را اسوه ی خود قرار داده بود و به معنای واقعی کلمه یک سلحشور بود و هیچ هراسی از مرگ و مبارزه با کفر نداشت.

 

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.