آیت الله نوری همدانی:

آموزه های دینی و تاریخ با استفاده از ابزار هنر تبیین شود

تاریخ انتشار:
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر استفاده از قالب هنر برای بیان آموزه های دینی و تاریخی گفت: حوزه با کمک افراد متدین و انقلابی باید حقایق دینی و تاریخی را تبیین کند.
آیت الله نوری همدانی جدید

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش فقه هنر با اشاره به تأثیر پیگیری فقه هنر در حوزه های علمیه گفت: باید کارهای بزرگ را به صورت دقیق به پیش برد، باید افراد ماهر و هنرمند معارف دینی و تاریخ را به تصویر بکشند.

وی افزود: این کار به فکر بلند و اطلاعات کامل و سرمایه گذاری نیاز دارد، افراد متدین و انقلابی باید وارد میدان کار شوند و با هنر معارف و تاریخ را نشان دهند، امروز همه بدخواهان با استفاده از ابزارهای گوناگون از جمله روش های هنری اسلام و مسلمانان را می کوبند و باید با قدرت به میدان بیاییم و واقعیت ها را تبیین کنیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر استفاده از قالب هنر برای بیان آموزه های دینی و تاریخی اظهار داشت: مشاهده کردیم وقتی زندگی حضرت یوسف را در قالب هنری به نمایش گذاشتند چقدر در دنیا اثر کرد، جریانات عبرت آموزی در تاریخ انبیا و اولیا وجود دارد که باید به خوبی و با استفاده از ابزار هنر نشان داده شود.

وی ادامه داد: خیلی خوب است که حوزه برای تبیین آموزه ها و ارزش های اسلامی از قالب هنری استفاده کند، حوزه باید یک رسانه و شبکه مخصوص داشته باشد و معارف را در قالب های گوناگون به جامعه انتقال دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به هجمه های شدید اعتقادی و فکری به جامعه اسلامی ابراز داشت: پاسخ های متقنی داریم اما باید رسانه ای وجود داشته باشد تا در برابر سم پاشی ها ایستادگی کند.

وی عنوان کرد: باید حلیه های یهود بر اساس آیات و روایات در قالب هنر تبیین شود، امروز صهیونیست ها تمام توان خود را برای از بین بردن اسلام ناب به کار گرفته اند و ما نیز در زمینه تبیین آموزه های دینی فعال باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید ارزش ها و فطرت انسان ها را با استفاده از شیوه های گوناگون به ویژه هنر زنده نگه داریم، افراد متدین فراوانی داریم که اگر کار خوب را مشاهده کنند حتما کمک خواهند کرد.

وی اضافه کرد: باید تاریخ اسلام و اهل بیت(ع) را تبیین کنیم و در این مسیر باید از ابزارهای هنری استفاده شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.