حجت الاسلام روستاآزاد:

تبلیغ را در حوزه جدی نگرفته ایم| آخرین اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغ

تاریخ انتشار:
معاون تبلیغی دفتر تبلیغات شرط نبودن تبلیغ، کمی مشوقات و دانشگاهی شدن حوزه را از جمله دلائل رغبت کم طلاب به تبلیغ دانست و بر ضرورت سازماندهی نهادهای تبلیغی تأکید کرد.
حجت الاسلام دکتر سعید روستاآزاد

به گزارش بلاغ به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از فعالیت های گسترده خبرگزاری رسا در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی خاطرنشان کرد: بدون شک فعالیت های شما ارزش زیادی دارد چون اگر برنامه ای در حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ بدون اطلاع رسانی شما در حوزه انجام شود بازخورد چندانی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو فلسفه اساسی تأسیس حوزه های علمیه مطابق آیه «نفر» را تبلیغ و انذار مردم دانست و گفت: تفقه و فهم دین یک هدف میانی است و هدف نهایی پس از انذاز مردم، پرهیزکار شدن مردم است که این مسأله بدون حضور مبلغان میسر نیست.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: در واقع تقوای مردم و دوری مردم از گناه آن هدف نهایی تأسیس حوزه ها است و علی القاعده بدون حضور فرهنگی و تبلیغی مبلغان و فقها چنین اتفاقی رقم نمی خورد.

وی در ادامه با اشاره به دلیل اهمیت کمتر به بحث تبلیغ نسبت به آموزش و پژوهش در حوزه چه از سوی طلاب و چه از سوی مدیران خاطرنشان کرد: دلیل اقبال کم طلاب به تبلیغ چند مسأله است؛ اول این که تبلیغ در هیچ یک از سطوح حوزه شرط نیست.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد افزود: دلیل دیگر این مسأله آن است که مشوقات حوزه عمدتا در حوزه آموزش و پژوهش منحصر می‌ شود که جشنواره کتاب سال یا علامه حلی(ره) و امثال آن دلیل بر این مدعا است؛ ولی ما جشنواره ای برای تجلیل از مبلغان برتری که بدون نام و نشان در دورترین نقاط کشور مشغول تبلیغ و اطلاع رسانی دینی هستند، نداریم.

وی دانشگاهی شدن حوزه را دلیل دیگر این مسأله دانست و گفت: نزدیک به 30 یا 40 مرکز حوزوی با مؤلفه های دانشگاهی به وجود آمده که در کنار محسناتی که دارد به تبلیغ اهمیتی نمی دهد چون آموزش و پژوهش از آیتم های اصلی وزارت علوم است نه چیز دیگر.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه به معرفی دستاوردهای تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ما در اداره کل تبلیغ عمومی سالیانه بیش از 11 هزار و 500 مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌ کنیم و نزدیک به 400 گروه تبلیغی داریم و اداره کل تبلیغ تخصصی با پذیرش طلاب مستعد در یکی از رشته های کاربردی از جمله کلام، روانشناسی و مشاوره نزدیک به یک سال است که راه اندازی شده است.

وی ساماندهی مراکز و نهادهای متولی امر تبلیغ را یک ضرورت غیر قابل انکار دانست و اضافه کرد: دفتر تبلیغات در کنار نهادهای تبلیغی دیگر اقدام به یک سری فعالیت هایی کرده از جمله این که اعزام های موسمی فقط از سوی دفتر تبلیغات انجام می‌ شود، پشتیبانی های آموزشی مبلغان از این مرکز صورت می‌ گیرد و کتاب های تبلیغی کاربردی زیادی نیز از سوی این مرکز تولید شده است.

یادآور می‌ شود، مشروح گفت‌وگوی صمیمی خبرگزاری رسا با حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد به زودی سوی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.