شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ /۷ شوال ۱۴۴۱

مسیر

مدیرکل تبلیغ عمومی:
حجت الاسلام کمال:در ماه مبارک رمضان سال جاری از طریق معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیش از ۳۰۰۰ مبلغ در قالب تبلیغ در فضای مجازی و سنتی (عمومی و نخبگانی ) و به دو شیوه تبلیغ انفرادی وگروهی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان اعزام مبلغ از مبدا قم به استان ها و شهرستان های کشور،  با هدف تعمیق و گسترش معارف اسلامی و بسط سلامت معنوی جامعه، برنامه ها و سیاست های تبلیغی خود را  با  بکار گیری ظرفیت ها و ابزار نوین تبلیغ در حوزه های مختلف تدوین و اجرا نموده است.

وی در خصوص تشریح فعالیت های مختلف اعزام ماه مبارک امسال بیان داشت: فعالیت اول بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی است ، که در این راستا  ابتدا با فراهم نمودن زیرساخت های لازم، تدوین آئین نامه ها، تعیین شاخص ها ، قالب ها، شیوه های فعالیت تبلیغی در فضای مجازی، ارزیابی فعالیت ها، شناسایی مبلغان توانمند در این حوزه، و در نهایت صدور حکم انجام گرفته است.

حجت الاسلام کمال در ادامه افزود: فعالیت دوم، پاسخگویی به سئولات دینی و به ویژه احکام  بود که با همکاری  مرکز ملی پاسخگوی به سئولات دینی و با معرفی مبلغان توانمند به این مرکز انجام شده است.

ایشان با اشاره به اهمیت تبلیغ در فضای رسانه گفت: در بهره گیری از ظرفیت مبلغان نخبه در عرصه فضای رسانه از طریق  پخش سخنرانی زنده با همکاری صدا و سیمای مراکز استان ها فعالیت هایی صورت گرفته است.

وی گفت: از جمله فعالیت های دیگر تبلیغ سنتی و چهره به چهره است، که  در این بخش مبلغانی که در مناطق تبلیغی خود و مناطقی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مناطق سفید اعلام شده بود، و ظرفیت تبلیغی ایجاد کرده بودند با تایید سازمان تبلیغات اسلامی آن منطقه ، برای مبلغان، حکم تبلیغی صادر شده است.

مدیرکل تبلیغی عمومی همچنین اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا هرچند مشکلات و گرفتاری زیادی را درعرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سلامت برای کشورها از جمله کشور ما بوجود آورده است اما در عین حال فرصت های جدیدی را نیز در حوزه ها و بخش های مختلف کشور از جمله در حوزه فعالیت های تبلیغی ایجاد کرده است. که بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و ابزارهای نوین یکی از این فرصت هاست .

ایشان افزود: ظرفیت فضای مجازی به جهت دسترسی آسان مبلغان و مخاطبان به آن، و نیز حضور چند ده میلیونی مخاطبان در شبکه های اجتماعی، بهترین ابزار ارتباطی مبلغان  تبلیغ سنتی و مخاطبان بوده و از سوی دیگر بهترین وسیله جهت  تداوم ارتباط مبلغ و مخاطب و تبلیغ مستمر و موجب افزایش اثر بخشی  و جریان سازی تبلیغ بعد از مراجعت مبلغان و گروه های تبلیغی از مناطق تبلیغی است .  

حجت الاسلام کمال در خصوص تعداد مبلغان فعال در ماه مبارک رمضان سال جاری افزود: امسال از طریق معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیش از ۳۰۰۰ مبلغ در قالب تبلیغ در فضای مجازی و سنتی  (عمومی و نخبگانی ) و به دو شیوه تبلیغ انفرادی و گروهی مشغول به فعالیت هستند. 

وی در پایان براهمیت و ضرورت حضور مبلغان توانمند در فضای مجازی و همچنین اهمیت شناسایی، آموزش و ارتقاء مهارت های تبلیغی آنان در این حوزه  اشاره کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت ها و اختصاص اعتبارات لازم، بتوانیم از مبلغان توانمند و فعال در فضای مجازی و نیز از مبلغانی که در مناسبت های تبلیغی همزمان با تبلیغ سنتی در فضای مجازی نیز با مخاطبان خود در ارتباط هستند امتیاز ویژه اختصاص داده و در طول سال بصورت ماهیانه و یا فصلی حمایت نماییم.