رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی خبر داد؛

از فعالیت میدانی تا حضور رسانه ای مبلغان نخبه در ماه محرم

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در ماه محرم امسال، مبلغان نخبه در فضای مجازی و رسانه حضوری پُر رنگ داشتند.

به گزارش بلاغ، حجت الاسلام عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار ما از اعزام 162 مبلغ نخبه در ایام دهه اول ماه محرم 1399 خبر داد و اظهار داشت: در ماه محرم امسال با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا، سعی شد فعالیت های تبلیغی کم نشود و همچنین شیوه نامه های بهداشتی کاملاً رعایت شود.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه مطالب خود گفت: در دفتر تبلیغات اسلامی بیش از 40هزار پرونده تبلیغی وجود دارد، از این تعداد مبلغانی هستند که از مهارت های وعظ و خطابه و به لحاظ جایگاه علمی و پژوهشی نسبت به دیگر مبلغان از موقعیت بهتری برخوردارند، که از آنان به عنوان مبلغ نخبه استفاده می شود.

وی با اشاره به قالب های اعزام مبلغین نخبه در ایام دهه اول ماه محرم بیان کرد: در دهه اول ماه محرم 152 مبلغ نخبه در نقاط مختلف کشور که وضعیت آن مکان ها از لحاظ شیوع ویروس کرونا سفید بود، بصورت حضوری به امر مقدس تبلیغ مشفول بودند و همچنین 10 نفر از مبلغان نخبه در این ایام، برنامه سخنرانی "برخط" داشتند که در فضای مجازی و رسانه های مختلف پخش می شد.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی تعامل با دیگر نهاد های تبلیغی را مهم برشمرد و افزود: اداره تبلیغ نخبگانی در ایام ماه محرم تعامل های زیادی با نهادها و سازمان های مختلف از جمله معاونت فضای مجازی و رسانه دفتر تبلیغات، آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی داشته است که مبلغان در قالب تبلیغ حضوری و پخش آن لاین سخنرانی به مسائل روز و آسیب های اجتماعی پرداخته اند.

حجت الاسلام عباس زاده اظهار داشت: محوریت در فعالیت های تبلیغی مبلغان نخبه در دهه اول ماه محرم امسال، لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین آسیب ها و مشکلات جامعه بود. با توجه به سفرهای غیرضرور بعضی از هموطنان در این ایام به نقاط شمالی کشور و عدم رعایت موازین بهداشتی، امکان بالا رفتن تعداد مبتلایان در روزهای آینده را شاهد خواهیم بود، این امر باید روشن شود که مربوط به مراسم عزاداری و مجالس روضه ندارد.

وی در پایان این گفت و گو از ملت عزیز ایران بابت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام دهه اول ماه محرم امسال تشکر کرد و سلامتی همه عزادارن سیدالشهداء(علیه السلام) را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

دیدگاه‌ها

فاطمه صادقپور 16:51 - 1399/06/12

باسلام ،ای کاش برای مبلغان خواهر ،که برای تبلیغ حضوری و مجازی مشکلات ی پیش رو دارند فکر اساسی بشود انشالله

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.