معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد:

توامندسازی مددجویان مهمترین عامل محرومیت زدایی

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم "توانمندسازی" را  مهمترین عامل فقر زادیی خواند و بیان کرد: در بحث محرومیت و فقر زادیی مهمترین و شاید تنها عامل مؤثر "توانمندسازی مددجویان" می باشد و صرف حمایت های موقت و فصلی مشکلی را حل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با دکتر نعمتی عضو هیأت مدیره بنیاد احسان و مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بر ضرورت محرومیت زدایی مناطق محروم تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام روستا آزاد ضمن خوش آمدگویی و خداقوت و تشکر از فعالیت های فروان بنیاد احسان و قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بحث محرومیت زدایی را بحث پردامنه ای برشمرد و گفت: فعالیت در زمینه محروم زدایی دارای شاخه های مختلف است و مهمترین چالش در این مورد؛ ضعف فرهنگی و علمی در حواشی شهرها می باشد.

وی در ادامه مطالب خود به تجربه های میدانی بدست آمده در بحث محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: شواهد و تجربه های میدانی که توسط گروه های جهادی فعال در بحث مورد نظر صورت گرفته است نشان می دهد مهمترین عامل برون رفت از معضل محرومیت، اراده جدی خود افراد مددجو برای این موضوع می باشد. زیرا تا افراد مددجو تصمیم و اراده ای برای تغییر فضای موجود نداشته باشند محرومیت زدایی صورت نخواهد گرفت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: طبق گزارشات متعدد بدست آمده در زمینه محرومیت زدایی، شواهد حاکی بر این است که بخشی افراد مددجو به دلیل عدم توجیه و ضعف فرهنگی و علمی، علاقه ای به تغییر وضع موجود ندارند و به حمایت شدن از طرف نهادهای خیریه پافشاری می کنند.

دکتر روستاآزاد "توانمندسازی" را  مهمترین عامل فقر زادیی خواند و بیان کرد: در بحث محرومیت و فقر زادیی مهمترین و شاید تنها عامل مؤثر "توانمندسازی مددجویان" می باشد و صرف حمایت های موقت و فصلی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد بجای افزایش گروه ها و نهاد های خیریه و کمک رسان باید به سمت تاسیس گروه ها ی تواندمند سازی حرکت کنیم. لذا باید در کشور نهادهای توانمندسازی افزایش پیدا کنند تا بحث محرومیت و فقر ریشه کن شود.

گفتنی است در پایان این دیدار مقرر شد با هم افزایی دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی مرتبط با توانمندسازی محرومین برنامه ریزی شود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.