در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی طرح تبلیغی اوقات فراغت تابستان تاکید شد؛

اوقات فراغت تابستان فرصت طلایی برای تبلیغ معارف اسلامی

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی طرح تبلیغی اوقات فراغت تابستان اظهار داشت: در طرح تابستان فرصت تبلیغی برای مبلغان از 10تیر لغایت 19مرداد به مدت 40 روز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی طرح تبلیغی "اوقات فراغت تابستان" بر ضرورت استفاده مناسب از مبلغان در این ایام تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: ایام فراغت تابستان فرصتی مناسب برای تبلیغ ویژگی های مکتب اهل بیت علیهم السلام، گسترش و تعمیق دین، طرح مواسات و همدلی، امدادهای فرهنگی، تواصی به حق و کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان فعال در این عرصه، ایجاد امید به زندگی و آینده، پاسخ به سئوالات و شبهات مختلف، متنوع و رو به افزایش مردم می باشد.

مدیرکل تبلیغ عمومی بیان کرد: مبلغان و سربازان مکتب اهل بیت می توانند با حضور در مناطق مختلف تبلیغی از این فرصت طلایی، حداکثر استفاده را نموده و به رسالت و وظیفه اصلی خود جامعه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به آیه 122 سوره توبه، گفت: با دقت در آیه؛ ((وما کان المؤمنون لینفروا کآفة فلولا نفر من کل فرقة منهم طآئفة لیتفقهوا فی الدین ولینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم لعلهم یحذرون؛" و شایسته نیست مؤمنان همگی (برای جهاد کوچ کنند پس چرا از هر فرقه‌ای از آنان دسته‌ای کوچ نمی‌کنند تا (دسته‌ای بمانند و) در دین آگاهی پیدا کنند و قوم خود را وقتی به سوی آنان بازگشتند بیم دهند باشد که آنان (از کیفر الهی) بترسند.)) در می یابیم اصلی ترین رسالت حوزه و مبلغان را تبلیغ، گسترش و تعمیق دین و مقابله با شبهات دینی، اجتماعی و فرهنگی مختلف در میان مردم می باشد و تعلیم و تعلم، آموزش و کسب علم دین نیز مقدمه این رسالت بزرگ و وظیفه مقدس است.

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: نهادهای تبلیغی با توجه به محدودیت های بودجه ای، اعتباری و شرایط  همه گیری کرونا، شاید نتوانند تعداد زیادی از این دسته از مبلغان را برای اعزام و تبلیغ بکار گیری نمایند ولی مبلغان گرامی خود می توانند با بهره گیری از مشارکت های مردمی، خیرین، همکاری نهادهای تبلیغی مناطق و توکل به خدا فرصت های تبلیغ دین در مناطق را برای خود فراهم سازند.

یحیی کمال همچنین اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی و اداره کل تبلیغ عمومی نیز در سال جاری و فرصت اوقات فراغت تابستان با توجه به محدودیت بودجه ایی واعتباری و کرونایی، با رعایت تمامی پروتکل های مصوب بهداشتی ستاد مقابله با کرونا اقدام به بکار گیری بیش از 650 مبلغ توانمند و دارای سابقه موفق تبلیغ در طرح تابستان و در قالب گروه های تبلیغی و انفرادی برادران و خواهران مستقر در مناطق بویژه مناطق محروم و مشترک اهل سنت و شیعه نموده است.

وی در ادامه افزود: در این طرح مبلغان، در قالب گروه های تبلیغی با حضور در فضاهای مختلف مانند مساجد، محافل خانگی، اماکن عمومی و بوستان ها با محوریت فعالیت تبلیغی در عرصه کودک و نوجوان با موضوعات مسئولیت های اجتماعی، بحث ولایت و مباحث مربوط به غدیر و حکمرانی اسلامی مبتنی بر ولایت، سیره و سنت اهل بیت در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، بحران جمعیت در ز مان حال وآینده، مباحث عمومی مرتبط با خانواده مشغول به فعالیت تبلیغی خواهند شد.

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به مدت فعالیت مبلغان در طرح تابستان گفت: این فرصت تبلیغی از 10تیر لغایت 19مرداد به مدت 40 روز خواهد بود.

وی در پایان ضمن دعوت از مردم، خیرین، نهادهای تبلیغی و سایر مسئولین فرهنگی و اجرایی مناطق در زمینه فراهم سازی مناسب حضور مبلغان و بسترهای تبلیغی برای آنان، اظهار داشت: مبلغان عزیز، سفیران هدایت و منادیان وحدت وهمدلی و امید بخشی به جامعه و مردم هستند، لذا امیدواریم نهادهای تبلیغی با همکاری، مشارکت و هم افزایی با سایر نهادهای تبلیغی و اجرایی منطقه، به نحو مناسبی موانع و مشکلات در مسیر تبلیغ سربازان امام زمان را بر طرف نمایند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.