به همت ادره کل تبلیغ عمومی؛

جلسه هم اندیشی و تقدیر از سرگروه های تبلیغی خواهران برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت ادره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی جلسه هم اندیشی و بیان مشکلات و همچنین تقدیر از سرگره های تبلیغی خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت ادره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی جلسه هم اندیشی، شناسایی تهدیدات و فرصت ها و بیان مشکلات و همچنین تقدیر از سرگروه های تبلیغی خواهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیر کل تبلیغ عمومی در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کمال ضمن خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء اظهار داشت: امر تبلیغ یک موضوع بسیار مهم و دارای ارزش می باشد، این امر اگر به صورت گروهی باشد و توسط مبلغان خواهد نیز صورت پذیرد اهمیت و ارزش آن به مراتب بالاتر خواهد بود.

وی در ادامه مطالب خود افزود: این جلسه به منظور هم اندیشی سرگروه ها، بیان پیشنهادات و رفع موانع و همچنین تقدیر از سرگروه های تبلیغی فعال خواهران برگزار شده است. این جلسات باید بصورت مستمر در طول سال و حداقل هر فصل یک بار صورت پذیرد.

مدیرکل تبلیغ عمومی با اشاره به اهمیت تبلیغ گروهی بیان کرد: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی یک نگاه ویژه نسبت به امر "تبلیغ گروهی" دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال ما شاهد فعالیت های موثر و چشمگیری از گروه های تبلیغی خواهران بودیم که انصافاً این فعالیت ها قابل تقدیر می باشد.

مدیرکل تبلیغ عمومی در ادامه، پرداختن به تجارب تبلیغی و ارائه راه حل جهت حذف موانع در امر تبلیغ را مهم برشمرد: باید این نوع جلسات به صورت مستمر برگزار شود تا سرگروه های محترم بتوانند تجارب تبلیغی خود را برای اطلاع دیگر سرگروه ها بیان نمایند. همچنین با بیان مشکلات و موانع برای برون رفت از آن پیشنهادات خود را به این اداره کل ارائه نمایند.

وی بیان کرد: اداره کل تبلیغ عمومی تمام توان خود را جهت حمایت از گروه های تبلیغی و رفع موانع از ایجاد فعالیت به کار خواهد گرفت و سعی داریم سرگروه های محترم دغدغه ای جز موضوع فعالیت های تبلیغی نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کمال در ادامه با اشاره به موضوع تسویه تبلیغی اظهار داشت: موضوعی که سرگروه های تبلیغی پیگیر آن هستند بحث گزارش دهی سرگروه می باشد، یک سرگروه با دغدغه های اجرایی که در طول زمان تبلیغی دارد معمولا کمتر می تواند به امر تبلیغ بپردازد که این امر باعث کمتر شدن حق الزحمه تبلیغی او می شود. در نظر داریم با ساز و کارهای جدید این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود.

مدیرکل تبلیغ عمومی گفت: در بحث تسویه و حق الزحمه تبلیغی در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بحث جنسیت مطرح نیست و ملاک پرداخت برای طلاب برادر و خواهر یکی می باشد و تنها حجم فعالیت های تبلیغ است که موجب تمایز تسویه می شود.

وی حمایت از قشر بانوان را امری مهم برشمرد و بیان کرد: همانطور که در سایر ارگان های کشور حمایت از قشر بانوان از اهمیت خاصی برخوردار است در نظر داریم در امر تبلیغ نیز این اتفاق صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال در پایان مطالب خود اظهار داشت: در خصوص فعالیت های تبلیغی باید دقت کافی داشته باشیم همانطور که امر تبلیغ مهم است به تبع آن روش های ارائه محتوایی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید با عملکرد نامناسب و روش های غلط در امر مقدس تبلیغ موجب دین گریزی افراد جامعه شویم.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، سرگروه های تبلیغی خواهران  به ارائه پیشنهادات و انتقادات در خصوص فعالیت های تبلیغ و فرهنگی پرداختند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.