رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان خبر داد؛

دیدار مبلغان نخبه با علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار:
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در راستای تعامل و هم اندیشی و تقریب مذاهب اسلامی، مبلغان نخبه با علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان دیدار کردند.

 گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین علی عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما از دیدار مبلغان نخبه با علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده اظهار داشت: تقریب و تعامل بین علمای شیعه و سنی با توجه به جهت دهی های عالمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)  از زمان اول انقلاب مطرح بوده و در سالهای اخیر با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و پیگیری های معظم له به مراحل عالی خود رسیده است.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مناطق مشترک، برنامه های خاص و طرح های شومی از جمله ایجاد تفرقه بین اهل تسنّن و شیعیان تدارک دیده است. البته تعامل کم نظیر برادران اهل سنت با شعیان در نقاط مختلف کشور عزیزمان این دشمنی ها را خنثی کرده است.

وی در ادامه افزود: اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با هدف ایجاد تعامل، هم اندیشی و تقریب مذاهب اسلام، مبلغان نخبه را به مناطق مشترک اعزام می نماید تا ضمن بازدید از مساجد و حوزه های علمیه در محافل آنان و برنامه های مشترک شرکت نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده گفت: در اعزام اخیر در شهریور ماه سال جاری سه نفر از مبلغان نخبه آیت الله گلپایگانی، حجج الاسلام حسن توحیدی و احمد براتی با سفر به شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با علمای این شهر دیدار و از مراکز حوزوی و محافل دینی آنان بازدید کردند.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان، تعامل بین علمای شیعه و اهل سنت را موضوعی مهم و دارای آثار و برکات فروان بر شمرد و افزود: تعامل بین علمای شیعه و اهل سنت علاوه بر ایجاد همبستگی جلوگیری از تفرقه و ابراز خوشحالی اهل سنت از این دیدار ها، موجب دلگرمی و ثبات قدم عموم افراد ساکن در مناطق مشترک بر آرمان های انقلاب اسلامی نیز می باشد.

وی در ادامه مطالب خود از استمرار این دیدار ها در نقاط دیگر مناطق مشترک خبر داد و گفت: با رایزنی های انجام شده با نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت در سایر استان ها این فعالیت ها استمرار خواهد یافت و ان شاءالله شاهد برکات آن خواهیم بود.

b3ab1a40-ff6e-48b2-97e4-e2bc05244d67.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.