مدیر گروه تبلیغ تخصصی مهرورزان خبر داد؛

ورکشاپ های مهرورزان ویژه ناشنوایان برگزار می شود

تاریخ انتشار:
مدیر گروه تبلیغ تخصصی مهرورزان اظهار داشت: گروه تخصصی مهروزان که یک گروه تخصص تبلیغی در عرصه معلولین می باشد، در بررسی های خود و با توجه به نیازسنجی قشر ناشنوایان و نابینایان تصمیم گرفته است تا در موضوعات مختلف، کارگاه های آموزشی برگزار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام محمد فراهانی مدیرگروه تبلیغ تخصصی مهرورزان از گروه های ثبت شده در اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گویی با خبرنگار ما از برگزاری "ورکشاپ های مهرورزان" با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، خبر داد.

حجت الاسلام فراهانی با اشاره به نیازسنجی قشر آسیب دیده ناشنوایان و نابینایان اظهار داشت: گروه تخصصی مهروزان که یک گروه تخصص تبلیغی در عرصه معلولین می‎باشد، در بررسی های خود و با توجه به نیازسنجی قشر آسیب دیده شنوایی (ناشنوایان) و بینایی (نابینایان) تصمیم گرفته است تا در موضوعات مورد نیاز این قشر، با حمایت و همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، به این مهم بپردازد.

مدیر گروه تبلیغ تخصصی مهرورزان با اشاره به اهمیت توجه به قشر نابینایان اظهار داشت: به جهت مقبولیت ورکشاپ های مهرورزان در بین ناشنوایان و فراگیر شدن آن در بین دیگر معلولین، در طرح پیش رو در نظر داریم افراد آسیب دیده بینایی (نابینایان) را نیز در برنامه های خود بگنجانیم.

وی در ادامه مطالب خود افزود: از اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی (ورکشاب) می توان به؛ محرومیت زدایی فرهنگی از جامعه ناشنوایان و نابینایان، آشنایی ناشنوایان و نابینایان با احکام، اعتقادات و اخلاق اسلامی، آموزش مهارت های تربیتی و خانوادگی برای جامعه هدف وایجاد انگیزه در بین جوانان ناشنوا و نابینا نسبت به مسائل دینی اشاره نمود.

حجت الاسلام فراهانی بیان کرد: در این کارگاه های آموزشی سعی شده است تا علاوه بر جامعه هدف که متشکل از افراد ناشنوا و یا نابینا است، برنامه های مختلف و جذابی در قالب مهدکودک را نیز برای فرزندان آن ها در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: کارگاه خانواده، کارگاه تربیت فرزند، کارگاه مهارت های فنی و حرفه ای، کارگاه زن نمونه و کارگاه آموزش مسایل دینی با حضور اساتید مجرب و متخصص در این زمینه برای قشر نابینا و ناشنوا به صورت جداگانه در مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال برگزاری و تا تاریخ 30 خرداد 1401ادامه خواهد داشت.

مدیر گروه تبلیغ تخصصی مهرورزان در ادامه مطالب خود از کم توجهی مسئولین ذی ربط در این حوزه سخن گفت و افزود: با توجه به رسالت سازمان بهزیستی در راستای آموزش و توانمندسازی مددجویان، گروه تبلیغ تخصصی مهرورزان مکاتبات لازم را در جهت برگزاری دوره های آموزشی برای معلولین عزیز با مسئولین امر داشته است اما متاسفانه حمایتی از جانب نهادهای مسئول صورت نگرفته است.

گزارش تصویری

2_10.jpg

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.