با موافقت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

همزمان با ولادت امام سجاد(ع) مجوز انجمن فرهنگی تخصصی صحیفه سجادیه اعطاء شد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین وافی بیان کرد: پیرو برگزاری پنجمین نشست اساتید و پژوهشگران صحیفه سجادیه، مجوز تأسیس انجمن فرهنگی تخصصی صحیفه سجادیه ازسوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اعطاء شد.
از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی وافی مدیر بنیاد صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار ما از تأسیس "انجمن فرهنگی تخصصی صحیفه سجادیه" با موافقت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همزمان با ولادت امام سجاد علیه اسلام، خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین وافی در ابتدای مطالب خود، موضوع دعا و مناجات را از ضروریات یک جامعه اسلامی برشمرد و گفت: رزمندگان دفاع مقدس در ایام جنگ تحمیلی در یک فضای روحانی و سرشار از معارف دینی حضور داشتند که بعد از جنگ این فضای معنوی در سطح عموم کشور دیده نمی شد.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه ادامه داد: از سال 1367 و اتمام ایام دفاع مقدس و با توجه به نیاز فطری انسان به مناجات و دعا، بزرگان حوزه تصمیم گرفتند که موضوع دعا و مناجات در کشور، گسترش یابد که این امر با برگزاری دعای ندبه، دعای عرفه و ... در صحن مدرسه مبارکه معصومیه صورت پذیرفت.

وی هدف از توسل به ائمه معصومین علیهم السلام را مقدمه تقرب به خداوند متعال دانست و بیان کرد: اینکه موضوع دعا و مناجات یک امر مهم در جامعه اسلامی می باشد باید توجه کرد که هدف از دعا و توسل، مقدمه شناخت صفات و تقرب به خداوند متعال می باشد. مجالس ذکر و توسل زمانی مطلوب خواهد بود که در آن از مضامین صحیح و متقن که هدایت کننده به سمت رشد و تعالی انسان باشد استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین وافی کتاب شریف صحیفه سجادیه را موجب تحول انسان‌ها خواند و ابراز داشت: کتاب صحیفه سجادیه، کلاس درس، معرفت و رشد انسان است و شیوه ارتباط فرد را با خداوند، محیط، خانواده، جامعه و حتی ارتباط با خود را نشان می دهد. امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه با برترین عبارات و بهترین بیان به درگاه الهی مناجات می‌کند، یعنی با توجه به لغت شناسی در کلام عرب، اوج عبارت و بیان در دعاها آمده است.

2_37.jpg

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه گفت: کتاب صحیفه سجادیه یک محتوای متقن و هم یک روش ارائه مطالب برای موفقیت مبلغان دینی در عرصه فعالیت های تبلیغی می باشد. البته این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که اولاً مبلغان آشنایی بیشتری با این کتاب داشته و در گام بعد بتوانند از این محتوای کم نظیر، مطالب مورد نیاز خود را استخراج نمایند.

وی همکاری اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی را جهت تاسیس "انجمن فرهنگی تخصصی صحیفه سجادیه" را یک امری مهم برشمرد و افزود: اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با راه اندازی انجمن های تخصصی موضوع تبلیغ را متحول و نیاز مبلغان به موضوعات مختلف در یک امر تخصصی را برطرف نموده است. تاسیس "انجمن فرهنگی تخصصی صحیفه سجادیه" نیز یکی از تحولاتی است که می تواند کمک شایانی را در گسترش معارف کتاب شریف صحیفه سجادیه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین وافی گفت: در تاسیس انجمن تخصصی صحیفه سجادیه، در طول 4 سال اخیر سه گام اساسی «شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات»، «برگزاری نشست های تخصصی» و «ساماندهی مبلغان و اساتید خبره و آشنا با معارف کتاب صیحفه سجادیه» صورت گرفته است.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه بیان کرد: با همکاری دکتراباذر جفری مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی فرآیند تأسیس "انجمن فرهنگی تخصصی صحیفه سجادیه" بزودی با برگزاری مجمع عمومی اساتید، پژوهشگران و فعالان حوزه صحیفه سجادیه و معرفی هیئت مدیره صورت می پذیرد و این انجمن، فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

7_6.jpg

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.