همایش «وعّاظ عرصه دفاع مقدس» برگزار می شود

تاریخ انتشار:
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همایش «وعّاظ عرصه دفاع مقدس» را برگزار می نماید.
همایش «وعّاظ عرصه دفاع مقدس» برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ،  حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر تصریح کرد: در عصر کنونی بیش از هر زمانی نیازمند زنده نگهداشتن سیره، یاد و خاطری شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، دفاع مقدس و راهیان نور یک فناوری نوین از سرگذشت و حماسه آفرینی دلیرمردان کشور عزیزمان ایران می باشد و باید توجه داشت که فناوری یک قدم جلوتر از علم بوده و اگر علم راه حلی را برای مشکلات پیدا کند، فناوری گفته می شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به به سابقه این نهاد حوزوی در حوزه جذب، ساماندهی و اعزام و همچنین حمایت های پسینی از خانواده شهدای روحانیت تصریح کرد: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، تاکنون برای ۴۲۱۸ نفر از این شهدای گرانقدر پرونده تشکیل داده است.

وی افزود: تاکنون گام های بسیار بلندی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در جمع آوری آثار شهدا، برگزاری یادواره های آنها، دیدار با خانواده آن بزرگواران، تنظیم و تدوین نوشته ها و وصیت نامه های آنان در سال های پس از جنگ انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به برگزاری  آیین رونمایی از آثار ادبی ایثار و شهادت "بال و پرهای امام"  که شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد ادامه داد: تولید و نشر چهار اثرارزشمند در قالب کتاب در عرصه حوزه دفاع مقدس در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطری شهدای هشت سال دفاع مقدس و آشنا کردن عموم افراد جامعه با سیره و خاطرات شهدا، معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین این معاونت در راستای تبیین نقش روحانیت و دفتر تبلیغات اسلامی در ایام دفاع مقدس اقدام به ضبط حدود ۹۰ مصاحبه شفاهی از پیشکسوتان عرصه تبلیغ و حاضر در جبهه ها نموده است که تعداد ۳۰ مورد از آن به تازگی صورت پذیرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش مهم طلاب و مبلغان در عرصه دفاع مقدس بیان داشت: از اوائل نهضت مشروطه تا ایام دفاع مقدس و مدافعان حرم، بیش از ۴ هزار شهید روحانی داریم و وعاظ نقش مهمی را در عرصه دفاع مقدس داشته اند که از پیش نشست های کنگره شهدای روحانیت و در راستای گرامیداشت این نقش، همایش وعاظ عرصه دفاع مقدس  با شعار از منبر وعظ تا سنگر شهادت با همکاری نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی بیان داشت: آیت الله احمد عابدی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و سردار ابراهیم جباری فرمانده سپاه حفاظت ولی امر سخنران این همایش هستند که روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷:۳۰ همراه با قدردانی از خانواده های وعاظ دفاع مقدس و بیان خاطره با همکاری سپاه در مرکز همایش های غدیر قم برگزار خواهد شد.
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.