به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

همایش «وعّاظ عرصه دفاع مقدس» با حضور خانوادهای معظم شهدا و مبلغان برگزار شد

تاریخ انتشار:
همایش «وعّاظ عرصه دفاع مقدس» به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور خانوادهای معظم شهدا و مبلغان دینی در سالن همایش های غدیر برگزار شد.
همایش «وعّاظ عرصه دفاع مقدس» با حضور خانوادهای معظم شهدا و مبلغان برگزار شد

به گزارش خبرنگار بلاغ، همایش وعّاظ عرصه دفاع مقدس "از منبر وعظ تا سنگر شهادت" به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه 1401 با حضور خانواده محترم شهدا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، مبلغان نخبه و سرگروه های تبلیغی در سالن همایش های غدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: شهدای روحانیت و ایثارگران روحانی در جامعه و اقشار مختلف مردم بیشترین از نظر تعداد و آمار و جزء اولین ها در جبهه های حق علیه باطل بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره 4000 شهید روحانیت در سال 98 تصریح کرد: این همایش پیش نشست گنگره 4000 شهید روحانیت می باشد که قرار بود کنگره شهدای روحانیت در سال 98 برگزار گردد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری آن به خردادماه 1401 موکول شد.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، دفتر تبلیغات را محور اصلی کنگره 400 شهید روحانیت دانست و بیان کرد: چون اعزام مبلغان شهید به جبهه ها از سوی دفتر تبیلغات اسلامی صورت می گرفت مناسب است کانون اصلی کنگره 4000 شهید روحانت، نهاد انقلابی و جهادی دفتر تبلیغات اسلامی باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به تعداد فرماندهان روحانی در ایام دفاع مقدس، گفت: در میان 4000 شهید روحانیت تعداد 221 نفر از آنان به عنوان فرمانده در جبهه ها حضور داشته اند. ضمن اینکه در حوزه تبلیغ دین به فعالیت های تبلیغی مشغول بوده اند، در امر فرماندهی نیز از تخصص لازم برخوردار بوده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم افزود: در کنار برگزاری کنگره 4000 شهید روحانیت که در خرداد ماه سال جاری در مصلی بزرگ شهر برگزار خواهد شد نمایشگاه آثار روحانیت در قبل و بعد از ایام دفاع مقدس نیز دائر خواهد گردید.

khbry-4.jpg

در ادامه این همایش آیت الله احمد عابدی سخنران رسمی این جلسه ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری همایش مذکور اظهار داشت: مهمترین و اصلی ترین نقش روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشی به دفاع از کشور و ملکت اسلامی ایران بود که این امر نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی اظهار بیان کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس را نباید به حضورفیزیکی علما و مبلغان محدود کرد بلکه بیانات و فتاوای مهم و به زمان مراجع تقلید در مشروعیت بخشی و برانگیختن حس جهاد در میان افراد را می توان از نقش روحانیت در دفاع مقدس دانست.

استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه به خصوصیات شهید میثمی و نقش مهم رفتار شهدا بر عملکر افراد عادی جامعه، اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در یک از بیاناتشان با اشاره به ویژگی های شهید عبدالله میثمی می فرمایند: او(شهید میثمی) زندگی فرشته گونه ای داشت. هر کس در ایام جنگ با ایشان در ارتباط بود قطعا متحول می شد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: در روایات دینی مهمترین چیزی که انسان می تواندنسبت به آن ایثار داشته باشد را ایثار نفس برشمرده اند. روحانیت با جان افشانی های خود در ایام دفاع مقدس این روایت را جامعه عمل پوشانیدند.

گفتنی است افراد حاضر در این همایش از خاطره گویی آقایان تفویضی و مرادی و همچنین از نوای دلنشین مداح اهل بیت حاج مهدی رسولی بهرهمند گردیدند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.