معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

مراجع تقلید شیعه، توهین به مقدسات اهل سنت را حرام می دانند

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست هم اندیشی و دیدار علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: تمام مراجع تقلید شیعه توهین به مقدسات اهل سنت را حرام می دانند و این مطلب، منطق علما و بزرگان تشیع بوده و نباید به تبلیغات و فعالیت های دشمنان داخلی و خارجی در راستای تفرقه افکنی بین مسلمانان توجه نمود.
مراجع تقلید شعیه، توهین به مقدسات اهل سنت را حرام می دانند

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست هم اندیشی و دیدار علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد برگزاری این جلسات را امری ضروری در راستای تحکیم روابط و تقریب مذاهب برشمرد و اظهار داشت: دیدار علمای اهل تسنن و تشیع و گفتگوهای آنان در خصوص مسائل مشترک از عوامل اصلی تحکیم روابط و تقریب مذاهب می باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: در ناآرامی های اخیر شهر زاهدان، اقدامات به موقع و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب نقش به سزایی در خنثی شدن نقشه های دشمن داشت و تمام تلاش ها برآن شد تا اتفاقات رخ داده ضربه ای بر وحدت و استحکام رابطه بین اهل سنت و شیعه وارد نشود.

وی در ادامه بر ضرورت بیشتر شدن دیدار های علمای دو مذهب شیعه و سنّی اشاره کرد و افزود: با پیگیری همکاران ما در اداره امور نخبگان تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیش از 10 سفر مبلغان نخبه و علمای شیعه به استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر و کردستان و همچنین سفر علمای اهل سنت به استان قم صورت پذیرفته است و در تلاش هستیم که این سفر و دیدار ها بیشتر شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، عدم فهم مشترک بین دو مذهب شیعه و سنی را از عوامل وجود مشکلات بین این دو مذهب برشمرد و اظهار داشت: وجود سوءبرداشت ها در مسئولین داخلی و همچنین تلاش های مذبوحانه دشمنان خارجی نمی گذارد فهم مشترک و فهم تمدنی بین اهل سنت و شیعه صورت پذیرد و بهترین راه مقابله با این مشکل، همین گفتگو و دیدارهای بین علمای دو مذهب می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: در کنار چنین گفتگوها و نشست های مشترکی می توان به مقابله مشکلات مشترک از جمله استفاده نادرست از فضای مجازی، آسیب های اجتماعی، مشکلات پیش روی خانواده و ... که متوجه آحاد عموم افراد جامعه چه سنی و چه شیعه می باشد پرداخت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: تمام مراجع تقلید شیعه توهین به مقدسات اهل سنت را حرام می دانند و این مطلب، منطق علما و بزرگان تشیع بوده و نباید به تبلیغات و فعالیت های دشمنان داخلی و خارجی در راستای تفرقه افکنی بین مسلمانان توجه نمود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.