فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) بیان کرد:

حل مشکلات کشور با اتکاء بر ظرفیت جوانان متعهد

تاریخ انتشار:
سرلشکر جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) اظهار داشت: برای اینکه از این مشکلات که امروز در اوج آن هستیم عبور کنیم نیاز به یک حرکت نهضت‌گونه است که رهبر انقلاب از آن به‌عنوان حرکت آتش به‌اختیار از جوانان خواستند. این حرکت احتیاج به برنامه‌ریزی و انتقال تجربه و مجموعه‌سازی دارد که این حرکت عظیم با محوریت جوانان متعهد ان‌شاءالله پیش برود، این کاری است که در قرارگاه دنبال می‌کنیم.
حل مشکلات کشور با اتکاء بر ظرفیت جوانان متعهد

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) دیدار و در ایجاد بستر های همکاری هر چه بیشتر بین این دو نهاد تاکید شد.

در ابتدای این دیدار سرلشکر جعفری بر ضرورت تبیین موضوع تشکیل حلقه های میانی بین مسئولین و آحاد ملت اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، زیرمبنای حرکت امام راحل را «قیام لله» و هنر بزرگ ایشان را تبدیل ظرفیت اسلامی ملت به عمل صالح بر می شمرند و مسئولین فعلی نظام باید در راستای این اهداف، زمینه و بستر های ایجاد حلقه های میانی را آماده و این ضرورت باید توسط مبلغین تبیین گردد.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) ادامه داد: برای اینکه از این مشکلات که امروز در اوج آن هستیم عبور کنیم نیاز به یک حرکت نهضت‌گونه است که رهبر انقلاب از آن به‌عنوان حرکت آتش به‌اختیار از جوانان خواستند. این حرکت احتیاج به برنامه‌ریزی و انتقال تجربه و مجموعه‌سازی دارد که این حرکت عظیم با محوریت جوانان متعهد ان‌شاءالله پیش برود، این کاری است که در قرارگاه دنبال می‌کنیم.

وی با طرح سؤالی درباره چگونگی نقش‌آفرینی مردم تأکید کرد: خواست رهبر انقلاب ایجاد هسته‌های خودجوش مردمی با محوریت جوانان متعهد برای حل مشکلات است که البته این حرکت شروع شده است. این کار نیاز به تمرکز و پیگیری دارد و نیازمند هدایت و برنامه‌ریزی است که این به‌عهده حلقه‌های میانی و خود مردم است.

فرمانده‌کل سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حضور آحاد ملت در صحنه های مختلف برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی یک امر غیر قابل انکار در اصل و بقای نظام بوده و می توان این امر را برای کشور، یک ثروت عظیم برشمرد.

سرلشکر جعفری در ادامه افزود: هم اکنون برای رسیدن به موفقیت های بیشتر نیازمند «حضور ایجابی» مردم در صحنه های مختلف هستیم که در گام دوم انقلاب از آن به «حلقه های میانی» تعبیر شده است. در گام نخست انقلاب ما شاهد دو مرحله "اصل انقلاب" و "تشکیل نظام اسلامی" را شاهد بودیم و در گام دوم سه بخش «اسلامی شدن دستگاه های نظام»، «اسلامی شدن جامعه» و «تشکیل جامعه جهانی اسلامی»در پیش رو داریم.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) اظهار داشت: در زمان فعلی، کشور ایران در بخش نخست از گام دوم انقلاب یعنی بخش «اسلامی شدن دستگاه های نظام» قرار دارد. هر زمان مسئولین عظمت حضور ملت در صحنه ها را شناخته و زمینه را برای نقش آفرینی آنان آماده کردند، مشکلات کشور حل شده است و هرجا با شکست مواجه شده ایم به خاطر این است که مسئولین نتوانسته اند وظیفه خودشان را نسبت به حضور مردم، انجام دهند.

وی تشکیل گروه های جهادی تبلیغی را مصداق بارز حضور فعال و حلقه های میانی آحاد ملت برشمرد و افزود: گروه های جهادی و همچنین گروه های جهادی تبلیغی که از میان خود مردم تشکیل و به صورت آتش به اختیار در حال فعالیت می باشند مصداق بارز حضور فعال و حلقه های میانی آحاد ملت بوده که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده اند و این حضور باید گسترده و تکمیل گردد.

فرمانده‌کل سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: برای تبیین و گفتمان سازی یک حرکت جهادی نیاز به «ذهن فعال و زبان گویا» داریم که این امر باید مورد توجه مسولین فرهنگی و تبلیغی کشور قرار گیرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت برنامه ریزی برای سطوح مختلف از مبلغان برای موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد یک برنامه ریزی صحیح برای قشرها و سطوح مختلف از مبلغان برای تربیت نیروی جهاد تبیین یک امر ضروری می باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: امر مهم جهاد تبیین باید توسط مبلغان فرهیخته صورت گیرد که مشخصات و شرایط کافی و لازم را در این عرصه برخوردار باشند. 

وی تصریح کرد: نشست های تخصصی با موضوع جهاد تبیین در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به صورت مستمر در حال برگزاری می باشد که مبلغان توانایی این را داشته باشند که در کنار امر مطالبه گری، بحث امیدآفرینی در جامعه را نیز پیگیر شوند.

شایان ذکر است در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی و دکتر اباذر جعفری مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.