حجت الاسلام حبیب الله داستانی

طلبه جوان سازنده بازی‌ های رایانه‌ ای

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام داستانی بنیسی بر تأثیر فراوان بازی های رایانه ای بر رفتار مخاطبان خود تأکید کرد و ترویج فرهنگ اسلامی را از طریق ساخت بازی های با کیفیت و جذاب برای نسل جوان ضروری دانست.
داستانی

به گزارش بلاغ به نقل از رسا، حجت الاسلام حبیب الله داستانی بنیسی، مدیر عامل شرکت رسانه گستر بنیسی قم، در گفت‌ و گویی با اشاره به این که باید طلاب در عرصه های جدید تبلیغی فعالیت بکنند، گفت: طلبگی دو بخش دارد، یکی بحث فهم دین است و دیگری بحث تبلیغ دین است که باید دغدغه هر طلبه برای گسترش دین و فرهنگ دینی در جامعه باشد.

اهمیت تبلیغ در عرصه های جدید

وی با بیان این که باید برای تبلیغ دین از راه ها و امکانات جدید استفاده کرد، افزود: اکنون نسبت به گذشته عرصه های فراوانی جهت تبلیغ دین به وجود آمده و بازی های رایانه ای را می توان از آن جمله دانست که تأثیر آن بر ذهن مخاطبان بر کسی پوشیده نیست. تحقیق های صورت گرفته نشان می‌ دهد گرایش جوانان به سمت بازی ها افزایش یافته و در آینده نزدیک این بازی های رایانه ای است که بیشترین کاربر را در رسانه ها به خود جذب خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که گروه تحقیقاتی شرکت رسانه گستر بنیسی تخمین زده است که تا سال 2024 استقبال مردم از رسانه ها دگرگون خواهد شد، عنوان کرد: حدوداً تا ده سال آینده سینما از این عرصه حذف خواهد شد و در رقابت بین پویا نمایی و بازی های رایانه ای، این بازی های رایانه ای است که به خاطر این که در تعامل با مخاطب است مورد استقبال بیشتری قرار خواهد گرفت.

لزوم ورود حوزویان در عرصه ساخت بازی های رایانه ای 

وی با تأکید بر اهمیت فراوان این قالب رسانه ای و تبلیغی در آینده و لزوم سرمایه گزاری برای فعالیت در این زمینه افزود: اگر در حوزه علمیه و مراکز شیعی دیگر این تفکر رها بشود و به آن اهمیت داده نشود این جریان های مخالف خواهند بود که با تسلط بر این عرصه افکار کودکان و جوانان ما را هدایت خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت رسانه گستر با بیان این که اکنون ما در عرصه سینما از غرب بسیار عقب هستیم و پیشرفت نیاز به زمان دارد، افزود: این حوزه علمیه است که به دلیل داشتن فرهنگ غنی و استعداد های فراوان باید در این زمینه فعالیت کند تا در رقابت با اندیشه غربی در آینده  از پیش بازنده نباشیم و بتوانیم با آن مقابله کنیم.

وی با بیان این که دست کم سالی چهار هزار بازی رایانه ای در دنیا تولید می شود که بر اساس آمار بنیاد علمی بازی های رایانه ای چهل درصد آن قابلیت دریافت مجوز در ایران را ندارند و بقیه هم با فرهنگ ما سازگاری ندارند، ابراز داشت: بازی به خاطر وضعیت تعاملی که دارد تأثیر زیادی بر روی ذهن کودکان می گزارد و اگر بتوانیم این تأثیر را جهت دهی بکنیم و آن گونه که می‌خواهیم و مطابق با فرهنگ و هویت ما است تنظیم بکنیم می‌ تواند بسیار سودمند باشد.

بازی های شرکت رسانه گستر با محتوای اسلامی ایرانی

حجت الاسلام داستانی با بیان این که تا به حال این شرکت دو بازی سه بعدی در سبک جنگی با محتوای دینی با نام عملیات انهدام یک(نبرد فاو) در سال 87 و عملیات انهدام دو(نبرد آزادی خرمشهر) در سال 92 را به بازار عرضه کرده است، افزود: بازی جدید دو بعدی به نام «سفر جنجالی» در سبک زندگی اسلامی ایرانی  ساخته شده که به زودی وارد بازار خواهد شد.

وی در خصوص محیطی که بازی سفر جنجالی در آن اجرا می شود، گفت: در این بازی شهرها و روستاها با الهام از معماری اصیل ایرانی طراحی شده و در جریان بازی مفاهیمی مانند انتظار که در مقوله مهدویت است به صورت ناملموس به ذهن مخاطب القا می‌ شود که تأثیر مثبت فراوان و ماندگاری بر رفتار مخاطبان که اکثراً کودکان هستند خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که اکثر بازی هایی که به صورت آنلاین بازی می‌ شود قمار محسوب می‌ شود، گفت: بازی سفر جنجالی را  می‌شود به صورت آنلاین بازی کرد اما مسئله قمار آن برطرف شده است و امکان رد و بدل کردن جایزه و پول از سوی بازی کننده ها وجود ندارد؛ بلکه محیطی کاملاً رقابتی است که این ویژگی در بازی های ایرانی منحصر به فرد است.

گفتنی است، با توجه به این که ساخت بازی تمام شده و در مرحله باز بینی است و تا بعد از ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد شد علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت http://safarejanjali.ir این بازی را پیش خرید کنند و از امتیاز ویژه برخوردار شوند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.