رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در بجنورد:

گفتمان و محتوای معنایی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار:
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی غیر از تأسیس یک نظام اسلامی، بعد معنایی و محتوایی انقلاب اسلامی است.
احمد واعظی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، پنج‌شنبه‌شب در همایش «حوزه علمیه، انقلاب اسلامی، تمدن سازی جهانی» که با حضور روحانیان و اساتید مدارس علمیه استان، در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، به تشریح رسالت روحانیت در انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: یکی از نکات مهم انقلاب این بود که روح حاکم بر انقلاب اسلامی روح دینی و معنوی بود، به‌گونه‌ای که اگر شعارهای مردم در سراسر جریان انقلاب را تحلیل کنیم می‌بینیم کسی برای امور مادی شعار نمی‌دهد، برخلاف بسیاری از نهضت‌های انقلابی در دنیا که خواسته‌های مادی در رأس قرار دارد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب‌های بزرگ دنیا که از قرن هجدهم به این سمت برپا شده بود، استثنا بود، چراکه خواسته‌های مردم در این انقلاب خواسته‌های معنوی ازجمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. این جوهره انقلاب اسلامی بود، به همین دلیل بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب غیر از تأسیس یک نظام اسلامی، بعد معنایی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بعد معنایی انقلاب اسلامی به این معنا است که موضوعی به اسم گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفت، یعنی انقلاب اسلامی ایران گفتمان و محتوای معنایی را شکل داد که بنا است جمهوری اسلامی بازوی عینی و عملی تحقق این گفتمان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خالق یک ارزش معنایی و گفتمان شد، خاطرنشان کرد: چیزی که ما می‌توانیم در دنیا به‌عنوان یک محتوای متفاوت عرضه کنیم درواقع همان گفتمان انقلاب اسلامی بوده و این رهاورد و ارزش معنایی حرکت مردم است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما برای دنیا حرف داریم، تصریح کرد: درواقع حرف انقلاب اسلامی در گفتمان انقلاب اسلامی متبلور می‌شود، ازاین‌رو باید جمهوری اسلامی بتواند از این گفتمان صیانت کرده، آن را بسط دهد و در بطن و متن جامعه متبلور کند که در این راستا روحانیت رسالت اصلی و نقش پیشگامی را بر عهده دارد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.