معاون تبلیغ حوزه های علمیه بیان کرد:

تربیت فرزند و ایفای نقش مادری با ارزش ترین شغل یک زن

تاریخ انتشار:
معاون تبلیغ حوزه های علمیه اظهار داشت: نقش مادر و تربیت فرزند بسیار مهم است و جایگاه بالایی دارد. این امر باید به درستی تبیین شود و دختران جامعه ما باید به این باور برسند که تربیت فرزند و ایفای نقش مادری بالاتر از شاغل بودن است.

به گزارش خبرنگار بلاغ، یازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و تبلیغی نهادهای عالی حوزوی در سالن شهید سیلمانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه های علمیه بیان کرد: در خصوص رسانه ملی واقعیت این است که رسانه بیشترین تأثیر را می‌تواند داشته باشد، البته باید یادآور شد که در دهه محرم نمی توان وجهه غالب رسانه ملی و منبر را به موضوع "فرزندآوری" سوق داد.

حجت الاسلام ملانوری اظهار داشت: در دهه محرم امسال می توان پرداختن به موضوع "جمعیت" را آغاز کرد و بعد از محرم و در طول سال تکرار شود. اگر تکرار رخ دهد، تبدیل به فرهنگ می‌شود. صدا و سیما می تواند به طور مستمر به اشکال مختلف در قالبهای متنوع میزگرد، مسابقه، فیلم، سرود و ... در زمینه جمعیت و فرزندآوری برنامه داشته باشد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت "محتوا" در مسائل فرهنگی کشور بیان داشت: اگر فرهنگ کشور ما این است که دختران شاغل باشند، اصلا نباید انتظار فرزندآوری را داشته باشیم. محتوا باید فرهنگ آفرین باشد. نقش مادر و تربیت فرزند بسیار مهم است و جایگاه بالایی دارد. این امر باید به درستی تبیین شوند و دختران جامعه ما باید به این باور برسند که تربیت فرزند و ایفای نقش مادری بالاتر از شاغل بودن است.

وی در ادامه مطالب خود به تغییر ارزشها در میان افراد جامعه اشاره کرد و افزود: تا زمانی که مدرک تحصیلی و داشتن شغل در بین زنان و دختران جامعه مهم باشد، انتظار فرزندآوری بی‌جاست.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.