نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد:

ضرورت افزایش اعزام مبلغ به روستاهای دورافتاده لرستان

تاریخ انتشار:
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه لرستان روستاهای دورافتاده زیادی دارد که از داشتن روحانی محروم هستند، گفت: نیاز به افزایش اعزام مبلغ به استان است.

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از مهر، حجت الاسلام سید احمد شاهرخی در دیدار با معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه روحانیت در موضوع کرونا خیلی منسجم و خوب عمل کردند، اظهار داشت: در لرستان روحانیت بلافاصله منسجم شد و آداب شرعی، معمولی و طبیعی اموات را انجام داد که آثار خوبی را در بین مردم به جا گذاشت.

وی با بیان اینکه تقویت و توانمندسازی طلاب در استان نیاز به همراهی و همکاری دارد، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توان علمی و اجرایی و تجاربی که دارد می‌تواند در این زمینه کمک بسیار خوبی به ما داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه لرستان روستاهای دورافتاده زیادی دارد که از داشتن روحانی محروم هستند؛ افزود: در بسیاری از مناطق مساجد ساخته شده اما تعداد روحانیون کم است.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه نیاز است توجه خاصی به این مناطق شود، گفت: حوزه علمیه به یک شکل و دفتر تبلیغات اسلامی به شکل دیگر در قالب روحانی هجرت و مستقر از جهت معرفت افزایی و بصیرت افزایی می‌توانند کمک کننده به استان باشند.

وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کارشناسان خوبی دارد و در باب همه مسائل می‌توانند در سطح مناطق کار فرهنگی و تبلیغی انجام دهند، تصریح کرد: در باب مسائل روانشناسی، فن خطابه و تبلیغ و… نیاز به همکاری‌ها و مشارکت بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مباحث اعزام مبلغ برای استان مهم است که هماهنگی لازم شود و در مقاطع اعزام مبلغ به تعداد کافی نیرو به استان اعزام شود.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود که این سفرها و جلسات مصوباتی داشته باشد و اجرایی شود؛ لذا نیاز است دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یک رابط در لرستان داشته باشد و نیروهایی که در مدیریت حوزه علمیه یا سازمان تبلیغات هستند رابط دفتر و استان باشند تا کارها سرعت بیشتری پیدا کند.

وی یادآور شد: در استان واقعاً نیاز است اعزام مبلغ افزایش یابد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.