معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

استفاده از روش پرسش و پاسخ از مؤثرترین و جذاب ترین روش های تبلیغی

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در جلسه نشست هم اندیشی مرکز مطالعات حوزه علمیه با معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: از مؤثرترین و جذاب ترین رویکرد تبلیغی استفاده از روش پرسش و پاسخ و پرداختن به شبهات است.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه نشست هم اندیشی مرکز مطالعات حوزه علمیه با معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: عمدتاً تراث شیعه محصول پرسش و پاسخ، سوالات و شبهاتی بوده که از ائمه اطهار پرسیده شده  است، محصولات کلامی، فقهی و ... نمونه بارز این موارد است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: از مؤثرترین و جذاب ترین رویکرد تبلیغی استفاده از روش پرسش و پاسخ و پرداختن به شبهات است. این موارد بخش مهمی از فعالیت مبلغین را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه مطالب خود به موضوع راه اندازی "ستاد پاسخگویی به مسائل مستحدثه" اشاره کرد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در سال 1383 ستاد پاسخگویی به مسائل مستحدثه را ایجاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه ای، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را به سانماندهی مراکز پاسخگویی مکلف نمود.

دکتر روستاآزاد اظهار داشت: تجمیع پرسش و پاسخ ها، تولید یک نرم افزار واحد متشکل از 150 هزار پرسش و پاسخ آن، همایشی تحت عنوان "پاسخگویی" با حضور آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی و ... از جمله فعالیت های ستاد پاسخگویی به مسائل مستحدثه بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به توسعه شبهات در جامعه کنونی لازم است مراکز فرهنگی و تبلیغی همکاری های مستمر با یکدیگر داشته باشند لذا مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی جهت همکاری با مرکز مطالعات حوزه علمیه در خصوص پاسخگویی به سوالات و رفع شبهات از آمادگی کامل برخوردار است.

وی وجود شبهات را امری مستمر دانست و گفت: با توجه به مستمر بودن شبهات علاوه بر رفع آن ها باید به اقدامات ایجابی در زمینه های تبیین معارف اسلامی و دینی و عدم بوجود آمدن شبهه، پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: در خصوص پاسخ به شبهات راه کار اساسی، جمع آوری و استخراج 50 ال 60 شبهه پرتکرار در حوزه های مختلف می باشد که می توان این تعداد را تحت عنوان های اصلی دسته بندی و جهت پاسخ به آنان هم از روش مکتوبات و هم از روش های هنری بهره برد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه قم بیان داشت: اولویت گذاری در پاسخ به شبهات، تنوع بخشی در پاسخ ها، گزارش دهی هدفمند و رصد فعالیت ها از برنامه های راهبردی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه است.

وی با بیان این که محصولات پاسخگویی به شبهات در قالب های مختلف جمع آوری شده، گفت: محصولات این  مرکز در قالب مکتوب و غیر مکتوب در بخش خواهران و برادران تهیه شده است تا بتوانیم پاسخگوی شبهات در قالب های مختلف باشیم.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه، ارتباط با مؤسسات مختلف حوزوی را یکی از لازمه های این مرکز دانست و گفت: سعی ما بر این بوده که از ظرفیت های اساتید و نهادهای حوزوی در برنامه های این مرکز استفاده شود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.