رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان خبر داد؛

15000 نفرروز تبلیغ نخبگانی در قالب 1100 اعزام طی سال 1400

تاریخ انتشار:
رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مصاحبه با خبرنگار بلاغ از 15000 نفرروز تبلیغ نخبگانی در قالب 1100 معرفی نامه تبلیغ نخبگانی و 3000 دقیقه سخنرانی با عنوان منبر مجازی در سال 1400 خبر داد.
15000 نفرروز تبلیغ نخبگانی در قالب 1100 اعزام طی سال 1400

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین علی عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مصاحبه با خبرنگار بلاغ از صدور بیش از 1100 معرفی نامه تبلیغ نخبگانی و 3000 دقیقه برنامه تبلیغی با عنوان منبر مجازی در سال 1400 خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده اظهار داشت: در سال 1400با توجه به درگیربودن کشور باویروس کرونا و رنگ بندی شدن شهرها به تناسب آن اعزام های حضوری و فعالیت در فضای مجازی در مناسبتهای مختلف انجام گرفت.

وی در ادامه افزود: به منظور تبلیغ یکپارچه وهماهنگ به صورت مسئله محور، درمناسبت های مهم سوژه ها و موضوعات سخنرانی از طرق مختلف از مبلغان نخبه دریافت و پس از موضوع بندی، سرفصل اهم مباحث اعم از: اخلاقی، احکام و مسائل شرعی، بحث انتخابات و شرایط انتخاب فرد اصلح، مسئله معیشت و اقتصاد و تبلیغ در شرایط کرونا در اختیار خطبا و سایر مبلغان قرار داده شد.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان گفت: با توجه به مطالباتی که سازمان صدا و سیما و کانال های فضای مجازی داشتند، تعدادی از نخبگان تبلیغی با همکاری سازمان صدا و سیمای مرکز استان قم و همچنین دیگر استانها به صورت زنده و ضبط برنامه در قالب 3000 دقیقه برنامه تبلیغی با عنوان منبر مجازی و پخش آن در ساعات مختلف فعال بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده بیان کرد: در سال 1400 بیش از 1100 معرفی نامه تبلیغ نخبگانی صادر و مبلغان نخبه در مناسبت های مختلف در سطح کشوربه فعالیت تبلیغی پرداختند.

وی ادامه به موضوع جذب مبلغان نخبه در سال 1400 اشاره نمود و اظهار داشت: در سال گذشته 35 مبلغ نخبه در استان قم و اصفهان شناسایی گردید و با بررسی شرایط ایشان، 15 نفر به عنوان به عنوان مبلغ نخبه جذب شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده «برگزاری نشست های تخصصی» را دیگر فعالیت اداره امور تبلیغ نخبگان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: «برگزاری نشست های تخصصی» یکی از فعالیت های اداره امور تبلیغ نخبگان در جهت افزایش و ارتقاء سطح علمی مبلغان نخبه بوده که در سال گذشته با موضوعاتی از قبیل؛ ایمان وچالش های عصرجدید، نقش وحدت در تمدن نوین اسلامی، نقش وجایگاه زن در تمدن نوین اسلامی، آسیب ها وچالش های اجتماعی روحانیت، فرهنگ انتظار درتمدن نوین اسلامی و نقش انتظار در باورهای دینی برگزار گردیده است.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگان ادامه داد: معاونت فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری نمایندگان ولی فقیه درامور اهل سنت استان های مناطق مشترک، با هدف ایجاد تعامل، هم اندیشی و تقریب مذاهب اسلامی، مبلغان نخبه را به این مناطق اعزام تا ضمن بازدید از مساجد و حوزه های علمیه در برنامه های مذهبی آنان شرکت نمایند.

وی با بیان رضایت و خرسندی علمای اهل سنت از این دیدارها افزود: تعامل علمای فریقین مانع ایجاد تفرقه، موجب همبستگی بین دو مذهب شیعه و اهل سنت و دلگرمی و ثبات قدم عموم افراد ساکن در مناطق مشترک شده است . از دیگر اقدامات بسیار خوب در این سفرها، شرکت در نمازهای اهل سنت و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه توسط اساتید بوده است.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.