مدیر کل فرهنگ حقوقی قضایی قوه قضاییه؛

در کاهش پرونده های قوه قضاییه روحانیت به ما کمک کنند

تاریخ انتشار:
سید محمد رضا خوشرو گفت: عده ای از مردم به سبب کوچک ترین دعوا به دادگاه مراجعه می کنند در حالی که می توان با حضور برخی روحانیان آن را بر طرف کرد

به گزارش خبرنگار بلاغ، سید محمدرضا خوشرو مدیر کل فرهنگ حقوقی قضایی قوه قضائیه در اولین جلسه از سلسله نشست های طلیعه رمضان که عصر شنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان راهکارهای کاهش ورود پرونده به قوه قضاییه گفت: برترین راهکار ورود روحانیت به عرصه وساطت است چنانچه در طول تاریخ نیز این گونه بوده است که احیای این جایگاه می تواند میزان ورود پرونده به قوه قضاییه را کاهش دهد.

وی با وجود مشکلات فراوان روحیه مردم ایران را جهادی دانست و افزود: مردم ایران در سراسر کشور مشغول فعالیت جهادی هستند، از نگاه قوه قضاییه دشمن به دنبال صرفا فشار اقتصادی و جنگ نرم نیست بلکه به دنبال جنگ نیمه سخت است و بخش عمده آن روانی است که نتیجه آن در کف خیابان ها مشاهده می شود.

مدیر کل فرهنگ حقوقی قضایی و دبیر ستاد صبر معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد و ایجاد حوادثی مانند قرار دادن سپاه در لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا آمادگی کامل ضروری است.

سید محمدرضا خوشرو با اشاره به سیاست های جدید قوه قضاییه گفت: چنانچه در دیدار رییس قوه قضاییه با مراجع تقلید بیان رویکرد این قوه کاهش ورودی پرونده ها به قوه قضاییه است که معاونت فرهنگی قوه قضاییه در این مسیر تدابیری اتخاذ کرده است.

دبیر ستاد صبر معاونت فرهنگی قوه قضاییه در پایان افزود: عده ای از مردم به سبب کوچک ترین دعوا به دادگاه مراجعه می کنند در حالی که می توان با حضور برخی روحانیان آن را بر طرف کرد بنابراین حاضر هستیم هر کمکی که نیاز است را انجام دهیم تا روحانیت جایگاه میانجیگری خود را به دست آورد.

گزارش تصویری

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.