معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

حضور مبلغان در فضاهای درمانی مستند سازی شود

تاریخ انتشار:
دیگران باید به صورت مستند بدانند که حضور یک مبلغ در محلی مانند بیمارستان و بر بالین بیماران می تواند چه فوائد و اثراتی داشته باشد.
سعید روستا آزاد

به گزارش خبرنگار بلاغ، صبح امروز در افتتاحیه اولین دوره آموزشی تبلیغ بالینی در مرکز آموزش های کاربردی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد، ضمن عرض خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و مبلغان حاضر در جلسه گفت: با توجه به آیات و روایات اهل بیت (ع) انسان در حالت اضطرار بیشتر به یاد خدا می افتد. اگر توان و توفیق این را داشته باشیم که در همین حال بتوانیم در کنار آن شخص باشیم، می توانیم اثرات عمیقی در معرفت و اعتقادات او بگذاریم.

وی ضمن مهم دانستن تبلیغ در بالین بیمار تأکید کرد: بیماری که در بستر است دچار حالت اضطرار است و همین حالت می تواند بهانه ای برای نزدیک شدن به او و نزدیک کردن او به خدا باشد. قدر این فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته است را بدانید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، عمق بخشیدن به باورهای مردم را حائز اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: آن چه در این عیادت ها باید مورد توجه قرار گیرد، تبلیغی است که به تعمیق باورهای دینی بیمار و همراهان او منجر شود.

حجت الاسلام روستا آزاد ضمن تشکر از فعالیت های اعضای گروه سلامت معنوی شفا اظهار کرد: در سال 95 با تلاش گروه سلامت معنوی شفا توانستیم کتاب تبلیغ بالینی را به عنوان یک متن مقدماتی آموزشی در حوزه تبلیغ بالینی منتشر کنیم. این کتاب می تواند مقدمه ی خوبی برای ورود به دوره های آموزشی کامل در این زمینه باشد و توسط دوره هایی که در پیش رو است، مباحث تخصصی تر و کامل تر شود.

وی مستند سازی در این زمینه را مهم خواند و افزود: قطعا تبلیغ بالینی اثرات قابل توجهی خواهد داشت. اما اگر این اثرگذاری مستند به گزارشات دقیق و آماری نباشد، نمی توانید آن را در حوزه ی سلامت به عنوان یک دستاورد ارائه کنید. دیگران باید به صورت مستند بدانند که حضور یک مبلغ در محلی مانند بیمارستان و بر بالین بیماران می تواند چه فوائد و اثراتی داشته باشد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.