مدیر کل تبلیغ عمومی:

هدف «طرح تربیت محور» حرکت به سمت زندگی توحیدی است

تاریخ انتشار:
مدیر کل تبلیغ عمومی: با توجه به اهمیت و اثرگذاری طرح تربیت محور، جای خالی خواهران در این طرح احساس می شد که بحمدالله با عنایت معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی این امکان مهیا شد.
یحیی کمال

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست توجیهی و آموزشی خواهران مبلغه طرح تربیت محور با حضور حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال مدیر کل تبلیغ عمومی و برخی مسئولان این اداره کل در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

مدیر کل تبلیغ عمومی ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه با تأکید بر اهمیت حضور خواهران در طرح تربیت محور گفت: مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در چند سال اخیر دغدغه خود را نسبت به شهر قم ابراز کرده اند. با توجه به اهمیت و اثرگذاری طرح تربیت محور، جای خالی خواهران در این طرح احساس می شد که بحمدالله با عنایت معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی این امکان مهیا شد. البته باید توجه داشت که حضور در مدرس و کلاس ها وسیله و طریق است نه هدف، فعالیت های تبلیغی تربیتی به منظور تغییر رفتار مخاطبان و دانش آموزان به سمت زندگی توحیدی اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خاطرنشان کرد: سه وظیفه «تقویت روحیه گروهی»، «شناسایی و تقویت خلاقیت» و «زندگی توحیدی»  از مسائل مهمی است که مبلغان در رابطه با دانش آموزان باید مورد توجه قرار دهند. همچنین با توجه به نقش محوری و مهم مسجد در تربیت دینی، باید ارتباط مبلغان و مدیران با مساجد و کانون های مساجد مستمر و تقویت شود.

وی  با استناد به روایتی از رسول اکرم (ص) ادامه داد: رسول اکرم می فرمایند: «الناس معادن کمعادن الذهب والفضه» (مردم معدن هایی همچون معادن طلا و نقره هستند). از این روایت استفاده می شود که مخاطبان از حیث تربیتی و میزان دین داری از لحاظ مختلف متفاوتند و در عرصه فعالیت های تبلیغی باید به این تفاوت ها توجه داشت و نباید همه را یکسان دید.

در ادامه این جلسه هریک از خواهران مبلغه نظرات خود را بیان کردند و محتوای جلسه بحث و بررسی قرار گرفت .

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.