معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

طرح تربیت محور، نماد همکاری مبلغان و مربیان آموزشی است

تاریخ انتشار:
سومین جلسه انتقال تجارب گروه های تبلیغی تربیت محور با حضور مدیران مدارس و مدیران معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، روز گذشته سومین جلسه انتقال تجارب گروه های تبلیغی تربیت محور با حضور مدیران مدارس حاضر در طرح و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم و مدیران معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن جلسات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت: باید از مدیران محترم مدارس تشکر و قدردانی کرد که برای این طرح وقت می گذارند. البته باید گفت که خود این مدیران دراین طرح شریک هستند. دستگیری از دیگران جزء مفاهیم بسیار ارزشمند دین مبین اسلام است. در قرآن کریم دستگیری از یک نفر به مثابه هدایت و دستگیری از همه ی بشر خوانده شده است.

وی ادامه داد: پیامبر خدا (ص) وقتی امیرالمؤمنین (ع) را برای امر تبلیغ بدرقه می کردند، به ایشان فرمودند: اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر است از آنچه که خورشید بر آن می تابد. این نوع نگاه به مقوله ی هدایت، یک نگاه بسیار عالی است که از درک و فهم ما خارج می باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خلوص نیت را شرط این مسیر دانست و اظهار کرد: وقتی در عالم، هدایت یک نفر به این اندازه بزرگ و ارزشمند دانسته شده، باید گفت که این یک توفیق است که خدای متعال در اختیار معلمان و مدیران محترم قرار داده است. اما باید در این مسیر خلوص نیت و طهارت باطن داشته باشیم که کلام و عمل ما بتواند آنگونه که باید در مخاطبان مان اثرگذار باشد.

حجت الاسلام روستا آزاد با بیان سختی های این راه گفت: امر تبلیغ، آن هم بر روی نوجوانان، در کنار ارزش و قداستی که دارد، با سختی های زیادی نیز همراه است. این حرکت، با وجود این همه سختی، یک حرکت جهادی و فی سبیل الله است، اما دفتر تبلیغات اسلامی نیز در راستای پیشبرد این طرح و اهداف عالی آن، هر چه در توان داشته باشد در اختیار قرار می دهد و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. در این راستا برخی از مشکلات و گره ها باید به دست آموزش و پرورش باز شود و برخی از مشکلات به اختیار دفتر تبلیغات اسلامی قابل حل و رفع است و همگی باید در این حرکت ارزشمند دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به نیاز برخی دانش آموزان و والدین آن ها به مشاوره عنوان کرد: ما در دفتر تبلیغات اسلامی مبلغانی داریم که متخصص در امور مشاوره هستند. در صورت نیاز می توانیم این مبلغان را به مناطق مختلف جهت مشاوره اعزام کنیم که در پیشبرد اهداف این طرح کمک کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: ما در دفتر تبلیغات اسلامی، مبلغان خواهر فعالی داریم. اگر در این طرح مدارس دخترانه نیز اضافه شوند، می توانیم با استفاده از ظرفیت خواهران مبلغه به گسترش این طرح در قشر بانوان که بخش زیادی از آسیب های اجتماعی این قشر را تحت الشعاع قرار می دهد، در این زمینه نیز فعالیت کنیم.

در پایان حجت الاسلام روستا آزاد برای مبلغان و مدیران دغدغه مند و فعال در این طرح آرزوی توفیق و سعادت کرد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.