به همت اداره کل تبلیغ تخصصی؛

جلسه توجیهی طرح "تبلیغ جهادی در بیمارستان ها ویژه ایام کرونا" برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری گروه تبلیغی رشد، جلسه توجیهی طرح "تبلیغ جهادی دربیمارستان ها ویژه ایام کرونا" با حضور جمعی از طلاب و گروه های جهادی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ،به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری گروه تبلیغی رشد، جلسه توجیهی طرح "تبلیغ جهادی در بیمارستان ها ویژه ایام کرونا" با حضور جمعی از طلاب و گروه های جهادی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام دکتر هادی مسئول گروه تبلیغ روانشناسی رهنمایان سعادت در خصوص مهارت های ارتباط موثر با بیماران و شیوه های تاثیر گذاری مثبت روحی و روانی بر بیماران کرونایی مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام هادی با اشاره به مهارت های ارتباط موثر اظهار داشت: مسأله ای که در بیماران کرونایی بیشتر به چشم می خورد ترس عجیب از این بیماری است که موجب اضطراب افزایشی می شود و این خود می تواند یک عامل منفی جهت از دست دادن روحیه در مقابله با بیماری باشد. 

در ادامه این جلسه استاد حجت الاسلام محمد تقی محمدی از پاسخگویان بخش احکام مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ضمن بیان مقدمه ای کوتاه از ارزش معنوی فعالیت های جهادی مقابله با کرونا به بیان احکام مرتبط با کرونا پرداخت.

وی با اشاره به وظیفه اصلی تبلیغ دین و نشر احکام اسلامی برای عموم طلاب مسائل و احکام مخصوص بیماران کرونا را بیان کرد.

همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام مهدوی مسئول گروه تبلیغی سلامت معنوی، ضمن اشاره به سابقه ده ساله حضور این گروه تبلیغی در بیمارستان ها، مطالبی را در خصوص آسیب ها و چالش های حضور طلاب جهادی در فضای بیمارستانی و راهکارهایی برای این موضوع را بیان کرد.

مسئول گروه تبلیغی سلامت معنوی گفت: با توجه به شیوع کرونا، فضا و بستر بسیار مناسبی برای حضور طلاب در محیط های بیمارستانی فراهم شد، بگونه ای که برخی بیمارستان ها خود متقاضی حضور طلاب جهادی در کنار بیماران هستند، در صورتیکه بتوانیم با مدیریت صحیح وارد این فضا شویم می توانیم بهره وری کامل داشته باشیم. 

وی در ادامه به آسیب ها و چالش های پیش رو اشاره کرد و گفت: طلاب برای موفقیت در این عرصه باید کاملا به وظایف خود واقف باشند و در مسیر انجام وظیفه حرکت کنند و عملیات خارج از برنامه و چارچوب نداشته باشند تا اینکه انشااله از این حضور جهادی نتیجه احسن، حاصل شود.

در خاتمه این جلسه حجت الاسلام خوئینی مسئول گروه تبلیغی رشد، ضمن انتقال تجارب به مبلغان جهادی جدیدالورود، برنامه کاری و وظایف آنان را تشریح کرد.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.