در گفتگو با مدیر کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

تشریح جزئیات وشرایط اعزام اوقات فراغت تابستان 1401

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ، به تشریح جزئیات وشرایط اعزام اوقات فراغت تابستان 1401 پرداخت و اظهار داشت:استفاده از ظرفیت های گروهی و پرداختن به مسائل مورد نیاز مخاطب از اولیت های بخش اعزام می باشد.
تشریح جزئیات وشرایط اعزام اوقات فراغت تابستان 1401

به گزارش بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح جزئیات وشرایط اعزام اوقات فراغت تابستان 1401 پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری در ابتدای مطالب خود به آیه 39 سوره احزاب (الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ) اشاره کرد و گفت: رسالت تمام انبیا و اولیای الهی «ابلاغ معارف دینی» بوده است. موضوع تبلیغ برای تمامی افرادی که شرایط و توانایی این امر را دارند خصوصا در بحث "جهاد تبیین" همانطور که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده اند یک واجب فوری شمرده می شود.

وی در ادامه افزود: هر ساله در ایام فراغت تابستان، خانواده ها فرصت بیشتری برای برنامه های جنبی و مهارتی فرزندان خود دارند. کودکان نیز با توجه به تعطیلی مدارس و اوقات بیکاری که در پیش دارند مشتاق برگزاری برنامه های مفرح و جذاب متناسب با سن خود می باشند. دفتر تبلیغات اسلامی از 15 سال پیش برنامه ای با عنوان «اعزام اوقات فراغت تابستان» در دستور کار خود قرار داد تا علاوه برغنی کردن وقت فراغت کودکان و نوجوانان، به امر تربیت دینی نیز بپردازد.

مدیر کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مخاطبین اعزام تابستان را خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان بر شمرد و اظهار داشت: در ایام تبلیغی مانند دهه محرم، ماه رمضان و ....، مخاطبین با ذهنیت خاصی که حول محور "دین ورزی" وجود دارد پیگیر برنامه ها خواهند بود، اما در اعزام تابستان مخاطبان کسانی هستند که در ایام دیگر،  با برنامه های دینی و مذهبی ارتباط کمتری دارند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری "خلاقیت" و "تطابق با مسائل منطقه" را از مولفه های فعالیت های تبلیغی در ایام تابستان دانست و تصریح کرد: مبلغان اعزامی در ایام فراغت تابستان باید توجه داشته باشند زمانی فعالیت های آنان دارای اثر بخشی بیشتری خواهد بود که شامل مؤلفه هایی چون «خلاقیت»، «تطابق با مسائل منطقه»، تطابق با ظرفیت های گروه»، «گستردگی عرصه اجرا» و «مشارکت جویی از سایر نهادهای فرهنگی منطقه» می باشد.

وی در ادامه به موضوع شرایط اعزام در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی در اعزام ها، اعزام گروه های تبلیغی بوده تا از ظرفیت فعالیت های گروهی استفاده شود، با توجه به ارزیابی های میدانی و علمی، اثربخشی و موفقیت فعالیت های تبلیغ گروهی بیش از فعالیت های تبلیغی فردی می باشد. از مجموع 120 طرح تبلیغی که در سامانه مرتبط با این امر ثبت شده است، 50 طرح تبلیغی برگزیده شده و احکام اعزام آن ها صادر گردیده است.

مدیر کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بازه زمانی اعزام اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۱ از ۱۵ تیر الی ۳۱ مرداد ماه بوده که این اعزام ایام تبلیغ ماه محرم سال جاری را نیز در بر خواهد گرفت و مبلغانی که حکم اعزام تابستان برای آنان صادر گردیده نیازمند دریافت حکم اعزام دهه اول ماه محرم نمی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتمداری بیان کرد: در خصوص محتوای تبلیغی دو کارگروه ویژه تشکیل شده است، در کارگروه اول برای مجموع سرگرووهای تبلیغی، «نشست عرصه های جهاد تبیین-راهکارهای عملیاتی» به تفکیک استان های کشور برگزار شده است که مبلغان می توانند برای دریافت صوت این جلسات به تارنمای بلاغ صفحه ویژه «نشست عرصه های جهاد تبیین-راهکارهای عملیاتی» به نشانی www.balagh.ir/content/17886 مراجعه نمایند.

مدیر کل تبلیغ عمومی "ویژه نامه اوقات فراغت تابستان" را دیگر محتوای تبلیغی در برنامه اعزام تابستان سال جاری برشمرد و اظهار داشت: مبلغان می توانند با مراجه به آدرس www.balagh.ir/content/15304 و همچنین مراجعه به کانال های ویژه گرو های تبلیغی از محتوای تبلیغی ویژه ایام تابستان، بهره مند گردند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.