ضرورت توجه به موضوعات راهبردی در امر تبلیغ
![ضرورت توجه به موضوعات راهبردی در امر تبلیغ ضرورت توجه به موضوعات راهبردی در امر تبلیغ](/sites/default/files/1401-07/www-balagh-ir-u6901n18057.jpg)
به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با حضور در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با مسئولان قطب تعمیق باور دینی و مقابله با فرق انحرافی دیدار کرد و در خصوص اهمیت توجه به موضوعات راهبردی در امر تبلیغ اظهار داشت: اینکه موضوعات کاربردی در حوزه علمیه مطرح می شود اتفاقی مبارک و پیشگام شدن دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه، شایسته تقدیر است.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: در بحث «ایمان» گره هایی وجود دارد که تا کنون باز نشده است و مشکل اصلی در امر تبلیغ «حوزۀ تبیین دین» است. اینکه در این قطب به موضوعات راهبردی و نیازهای جامعه توجه شده است امری مطلوب و باید در ادامه هم از نظر تئوری و هم از حیث تربیت نیروی انسانی برنامه ریزی شود و البته همه این موارد مقدمه برای ترویج معارف دینی، گفتمان سازی در جامعه می باشد.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سبحانی رئیس قطب تعیمق باور دینی و مقابله با فرق انحرافی ضمن خیر مقدم و ارائه توضیح مختصری پیرامون ساختار قطب های فکری و فرهنگی و نیز مسائل مربوطه، به ارائه گزارشی از میز های «تعمیق باور دینی» و میز «توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن» پرداخت.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس میز تعمیق باور دینی اظهار داشت: هر کدام از میزها با مسائل متعددی مواجه هستند اما بنا بر این بوده است که یک مسئله مهم و اثرگذار در راستای رسالت و ماموریت هر میز تعیین گردد.
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد بیان کرد: مسئله اصلی میز تعیمق باور دینی، «کاستی های نظام روحانیت در عرصه تعمیق باور دینی» است و این بحث هم از حیث دانشی و هم از حیث مهارتی بررسی شده است.
گفتنی است در این جلسه حجج اسلام و آقایان غرسبان (دبیر میز قرآن)، سعدآبادی (دبیر میز تعمیق باور دینی) و درودی (رئیس کارگروه تربیت اسلامی) گزارشی از کارگروه ها، برنامه ها و فعالیت های بخش های مربوطه ارائه کردند.
افزودن دیدگاه جدید