به همت مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی؛

دوره حضوری «نقد و بررسی الحاد معاصر» برگزار می‌ شود

تاریخ انتشار:
مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دوره حضوری «نقد و بررسی الحاد معاصر» را با هدف تحلیل و بررسی انتقادی رویکرد های الحادی معاصر به ویژه آشنایی عمیق و توانایی نقادی الحاد مدرن و علمی ( بر اساس الهیات و فلسفه اسلامی) برگزار می‌کند.
دوره حضوری «نقد و بررسی الحاد معاصر» برگزار می‌ شود

به گزارش خبرنگار بلاغ، مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دوره حضوری «نقد و بررسی الحاد معاصر» را با هدف تحلیل و بررسی انتقادی رویکرد های الحادی معاصر به ویژه آشنایی عمیق و توانایی نقادی الحاد مدرن و علمی ( بر اساس الهیات و فلسفه اسلامی) برگزار می‌کند.

«الحاد جدید» یکی از اقسام الحاد می باشد  که در دوران معاصر مطرح شده است. سام هریس، دنیل دنت، ریچارد داوکینز و کریستوفر هیچنز از جمله مهترین افرادی هستند که در ترویج این نوع از الحاد نقش بسزایی داشته اند. این نوع از الحاد با تکیه بر بعضی دستاورها و تفاسیر جهتدارِ علمی، مدعی دلائلی بر علیه خداباوری بوده و به نوعی یک جنبش رادیکال ضد دین با رویکردی تهاجمی محسوب می شود.

گفتنی است دوره فشرده نقد و بررسی الحاد معاصر با هدف تحلیل و بررسی انتقادی رویکردهای الحادی در دوران کنونی با تاکید بر الحاد علم‌ بنیاد، آماده و ارائه گردیده و امید است با  زمینه سازی آشنایی دانش‌پژوهان ارجمند با این حوزه از الحاد و نقد آن، در جهت دانش افزایی و مقابله با ترویج افکار انحرافی در جامعه سهمی ولو کوچک را ایفا نماید.

لازم به ذکر است شروع دوره حضوری «نقد و بررسی الحاد معاصر» سه شنبه 30 خرداد 1402 در روزهای سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها (ساعت 16 الی 19) و پنجشنبه‌ها (ساعت 8:30 الی 12) بوده و علاقمندان جهت ثبت نام می توانند از تاریخ 21 خرداد 1402 لغایت 29 خرداد 1402 اقدام کنند.


افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.