معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت:

قرآن کتاب هدایت گر انسان ها و روشنایی بخش تاریکی ها

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: از نگاه قرآن کریم «یعلمون ظاهرا من الحیاة الدنیا وهم عن الاخرة هم غافلون» غفلت بنیان کژی‌ها است که موجب می‌شود آدمی تنها ظاهری از زندگی دنیا را درک کند و به باطن و حقیقت آن، که همان آخرت است توجه نداشته باشد.
غفلت بنیان تمام کژی ها است

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در مراسم زیارت عاشورای هفتگی کارکنان نمایندگی خوزستان بیان کرد: قرآن کتاب هدایت گر انسان ها، شفابخش سینه دردمندان و روشنایی بخش تاریکی ها است. قرآن نه فقط مردم عصر نزول آن بلکه همه تشنگان معرفت و نور را تا ابد سیراب خواهد کرد.

وی در ادامه بر لزوم طلب هدایت از قرآن کریم تاکید کرد و افزود: باید از کتاب قرآن همچنانکه خود را هدایتگر معرفی کرده، هدایت را طلب کنیم و به دستورات آن عمل نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: خداوند در آیات مختلفی از قرآن کریم، به عبارت «غفلت» اشاره کرده و مسلمانان را از آن نهی کرده و مورد نکوهش قرار داده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «بسیاری از جنیان و آدمیان را برای دوزخ آفریده‌ایم زیرا دل‌هایی دارند که با آن حقایق را دریافت نمی‌کنند و چشمانی دارند که با آنها نمی‌بینند و گوش‌هایی دارند که با آنها نمی‌شنوند. آنان همانند چهارپایان بلکه گمراه ترند»، آری آنها همان غافل ماندگان هستند.

وی خاطر نشان کرد: از نگاه قرآن کریم «یعلمون ظاهرا من الحیاة الدنیا وهم عن الاخرة هم غافلون» غفلت بنیان تمام کژی‌ها است که موجب می‌شود آدمی تنها ظاهری از زندگی دنیا را درک کند و به باطن و حقیقت آن، که همان آخرت است توجه نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ادامه مطالب خود به بیان درمان غفلت اشاره کرد و گفت: ذکر خدا به عنوان نعمت دهنده و یاد نعمت‌ها یکی از راه های مقابله با غفلت است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: کسی که از دل سالم برخوردار است، جز معنای راست و درست از او سر نمی‌زند و بر اثر لطف خدا، چنان بینشی به حق پیدا می‌کند که روحش در نتیجه آن به آرامش می‌رسد. با توجه به آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» کسی که یاد خداوند به او آرامش بخشد، دنیاخواهی در او نیست به همین دلیل از آرامش ویژه‌ای برخوردار است.

غفلت بنیان تمام کژی ها است

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.