سرگروه تبلیغ نوین فانوس شب عنوان داشت:

انتقال معارف دینی از طریق اجرای تئاتر در مدارس

تاریخ انتشار:
گروه تبلیغی فانوس شب متشکل از تعدادی طلبه خوش ذوق است که کار تبلیغی خود را به صورت اجرای تئاتر در مدارس از سال 93 شروع کرده است.

حجت الاسلام حسام خدادادی از فعالان عرصه رسانه و سرگروه تبلیغ نوین فانوس شب، اداره تبلیغ رسانه ای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به گفتگو با خبرنگار بلاغ پرداخت و گفت: گروه تبلیغی فانوس شب با بهره گیری از تئاتر، موضوعات دینی و مذهبی را، در قالب نمایش برای سنین مختلف به اجرا در می آورد.

وی افزود: گروه تبلیغی فانوس شب متشکل از تعدادی طلبه خوش ذوق است که کار تبلیغی خود را به صورت اجرای تئاتر در مدارس از سال 93 شروع کرده است. این گروه تا کنون موفق به جذب 30 طلبه در کادر خود شده است که در چهار استان کشور خدمات ارائه می کنند.

خدادادی به اهداف گروه تبلیغ نوین فانوس شب اشاره کرد و گفت: انگیزه از تأسیس چنین گروهی اثر گذاری و جذابیت شگرفی بود که هنر برای دانش آموزان به ارمغان می آورد. ما نیز بر آن شدیم تا با استفاده از این حرفه، مطالب دینی را به دانش آموزان ارائه کنیم . مدت ها بود که دوستان در امر تبلیغ دانش آموزی به دنبال شیوه ارائه پیامی بودند که علاوه بر اینکه پیام را به صورت غیر مستقیم انتقال بدهد برای بچه ها هم جذاب باشد تا اینکه با تئاتر آشنا شدیم و تا کنون آن را بهترین و جذاب ترین شیوه برای انتقال مفاهیم و آموزه های دینی به کودکان و نوجوانان یافته ایم.

وی گفت: در این زمینه به مدد حضرت حق موفقیت های زیادی به دست آمده که از آن جمله می توان به گستردگی اجرا ها در مناطق مختلف کشور اشاره کرد.

سرگروه تبلیغ نوین فانوس شب اظهار داشت: در عصری که مبلغان برای حضور در مدارس بعضا متحمل هزینه های اعتباری می شوند این شیوه تبلیغی، ذائقه مسئولین را به طوری تحت تاثیر قرار داده که خود پیگر حضور چنین گروهایی در مدارس شده اند.

وی با بیان اهمیت آشنایی طلاب و مبلغان با ابزار های نوین ارتباطی ابراز داشت: طلاب باید به سمت تبلیغ گروهی و استفاده از ابزار های نوین ارتباطی در امر تبلیغ بروند. هر کسی با اندک تامل در برخورد و منش جوانان امروزی جامعه می فهمد که تفکر ایشان با تفکر اسلامی و دینی فاصله گرفته است. از این رو درمیابیم که رسانه ها و شبکه های اجتماعی  چه تاثیرات مخربی بر اعتقادات ایشان داشته است، چرا ما با داشتن چنین ابزاری نباید از اثر گذاری مثبت بر روی جوانان بی بهره باشیم.

خدادادی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: روند حمایتی این مجموعه مخلص و سخت کوش باعث دل گرمی گروه و فعالیت منسجم آن خواهد بود. اگر حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی نبود ما هرگز نمی توانستیم  امروز در جایگاهی باشیم که با حدود 30 طلبه، 16000 دانش آموز را مخاطب خود قرار دهیم.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.