دبير کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای هماهنگی نهاد های عالی حوزوی:

با مفاهیم و ارزش های انقلابی از قدرت رسانه بهره ببریم

تاریخ انتشار:
دکتر اباذر جعفری گفت: ضرورت دارد که ما رسانه را خوب بشناسيم و هرکس که مخاطب رسانه ها است بتواند با سواد رسانه و علم رسانه شناسي از آسيب هاي رسانه اي در امان باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، دکتر اباذر جعفری، طی سخنانی در هم اندیشی مدرسان حوزوی سواد رسانه ای و فضای مجازی که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به تاثیر فوق العاده رسانه و فضای مجازی در دنیای امروز گفت: ضرورت دارد که ما رسانه را خوب بشناسیم و هرکس که مخاطب رسانه ها است بتواند با سواد رسانه و علم رسانه شناسی از آسیب های رسانه ای در امان باشد.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص نشست کارگروه رسانه و نهاد های مجازی شورای عالی نهاد های حوزوی گفت: بر اساس نیاز هایی که در شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی احساس شد برخی از کارگروه های تخصصی شکل گرفت که کار گروه رسانه و فضای مجازی کمتر از ۳ ماه  پیش تاسیس شده است.
وی شورای عالی حوزوی را متشکل از شش نهاد دانست و افزود: شش نهاد که به خوش فکری و به همت مدیران این مجموعه ها شکل گرفته که به عموم مختلف حوزوی باعث ایجاد هماهنگی و هم افزایی مراکز نهاد ها شده است و شورای هماهنگی نهاد های حوزه تصمیم بر این گرفت که کارگروهی را با عضویت نمایندگان معرفی شده از مراکز داشته باشد و این کار گروه طی ۳ ماه گذشته بیش از ۸ جلسه کاری داشته و طی این جلسات، ظرفیت های تبلیغی فرهنگی و رسانه ای مراکز مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر جعفری با اشاره به این که عرصه رسانه نفوذ بسیار زیادی در عصر حاضر دارد افزود: رسانه ها تاثیر بسیار زیاد و عمیقی دارند و ما امروزه شاهد تاثیر پذیرفتن احاد جامعه از رسانه ها هستیم و از طرف دیگر که شکل گیری رسانه ها شکل گیری غربی و غیر بومی است و هدف آن ها ترویج مسائل و موضوعات با رویکرد غیر الهی و غیر اخلاقی است و در مواجه با انقلاب اسلامی  است که انقلابی برخواسته از مردم و مستضعفین می باشد. درحالیکه ما باید در این فضا به سمت ارزش ها و مفاهیم انقلابی برویم.
دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای هماهنگی نهاد های عالی حوزوی مهم ترین بحثی که نماینده های مرکز ظرفیت های خودشان را در خصوص آن بیان کردند سواد رسانه دانست و گفت: یکی از اولین مباحثی که در این کارگاه ها مورد بحث قرار گرفت و همه نماینده های مرکز در این زمینه ظرفیت های خودشان را بیان کردند بحث سواد رسانه و فضای مجازی بود.
وی بیان داشت: رهبر انقلاب در حکمی که به اعضای عالی فضای مجازی دادند یکی از تاکیدات ایشان این بود که شورا باید در ارتقاء فرهنگی کاربردی و سواد کاربردی فضای مجازی جامعه تلاش کند این نشان می دهد که کاری که مدرسان سواد رسانه و فضای مجازی انجام می دهند از چه اهمیت بالایی برخوردار است.
دکتر جعفری شناسایی  و توانمندی مدرسان در عرصه سواد رسانه  را از اهداف این نشست دانست و افزود: با توجه به این که مدرسان در عرصه سواد رسانه در مراکز حوزوی مختلف مشغول به کار هستند این نشست برای آشنایی آن ها با یک دیگر تاثیر گذار است.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی در پایان از نحوه برگزاری این نشست توضیحات مختصری را بیان داشت.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.