رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه‌های تبلیغ عمومی:

فعالیت های فرهنگی باید هوشمندانه باشد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام شریعتمداری، رئیس اداره اعزام تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: فعالیت های فرهنگی باید با توجه به نیاز جامعه و شرایط زمانی و مکانی انجام شود.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه هم اندیشی سرگروه های فعال با موضوع "تقویت نقش مساجد در موج سوم کرونا" با حضور حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و سرگروه های فعال تبلیغی و همچنین شورای هماهنگی استان ها بصورت حضوری و مجازی در سالن رضوان برگزار شد.

حجت الاسلام شریعتمداری ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع و خیر مقدم، در اهیمت و لزوم احیای مساجد تعطیل شده در ایام شیوع ویروس کرونا مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه مطالب خود افزود: با توجه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت گروه های جهادی و طلاب در مقابله با ویروس کرونا و تغییر شرایط زمانی، ایشان به سه نکته اصلی؛ اقتصاد، امنیت و فرهنگ اشاره کردند. و در مسأله فرهنگی فرمودند: (کار فرهنگی زیادی چه بسا انجام شده اما امروز نیاز به تلاش هوشمندانه در کارهای فرهنگی داریم.) بنابراین باید فعالیت های فرهنگی خود را با توجه به نیاز و شرایط جامعه انجام دهیم.

رئیس اداره اعزام تبلیغ عمومی اظهار داشت: شیوه حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی از گروه های تبلیغی تغییر کرده است. درگذشته بعد از هر مناسبت عمومی و برگزاری فعالیت های فرهنگی، از گروه های تبلیغی حمایت می شد، اما این حمایت در حال حاضر باید هدفمندتر انجام شود؛ به این صورت که برنامه و طرح هایی که گروه های تبلیغی برای فعالیت های فرهنگی دارند یا انجام داده اند را به دفتر تبلیغات ارائه دهند و بعد از بررسی این طرح ها برای عملیاتی کردن آن، حمایت ها صورت گیرد. 

حجت الاسلام شریعتمداری تبلیغ در فضای مجازی را امری مهم برشمرد و بیان کرد: در 9 ماه اخیر که کشور با ویروس کرونا مواجه بود، استفاده از فضای مجازی در بین مردم بیشتر شد، خوشبختانه گروه های تبلیغی نیز با ورود به این مسأله توانستند فعالیت های مؤثر و خوبی را انجام دهند، البته این فعالیت ها باید مستمر نیز باشد. 

وی با اشاره به لزوم استمرار در فعالیت های تبلیغی اظهار داشت: ایجاد  فعالیت های فرهنگی و استمرار آن منوط به احیای مساجد است، اگر محله ای مسجد آن تعطیل باشد نه تنها فعالیت های تبلیغی استمرار نخواهد داشت بلکه عملاً نمی توان کارهای های فرهنگی و تبلیغی انجام داد. لذا اولین گام برای یک تبلیغ مؤثر و فعالیت های فرهنگی، احیای مساجد می باشد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه مدیران گروه های تبلیغی به ارائه پیشنهادات و راه حل هایی در جهت احیای مساجد و شیوه های جدید فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداختند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.