معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

سبقت و ثبات قدم از ویژگی های آیت الله یزدی بود

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با فرزند مرحوم آیت الله یزدی اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم ایشان ساده زیستی بود و هر زمان که تجملی را در حوزه علمیه می دید به شدت با آن برخورد می کرد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد در دیدار با حجت الاسلام عبدالمجید یزدی فرزند مرحوم آیت الله یزدی ضمن تسلیت به مناسبت وفات آن عزیز، به ویژگی های بارز او در قبل و بعد از انقلاب پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد اظهار داشت: سبقت در انقلابی بودن از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله یزدی می باشد، ایشان از اولین افرادی بودند که به یاری امام امت پیوستند. البته بودند افرادی که با کمی تامل و گذشت زمان فرامین حضرت امام (ره) را لبیک گفتند و بعضی ها در اواسط انقلاب راهشان را از حضرت امام جدا کردند، اما آیت الله یزدی هم در ابتدا انقلابی بودند و هم تا آخر عمر با برکتشان انقلابی ماندند.

وی در ادامه مطالب خود افزود: ایستادگی و ثبات قدم از دیگر ویژگی های آن مرحوم فقید بود، زندان و تبعیدهای مکرر قبل از انقلاب او را خسته و ملول نکرد. بعد از انقلاب نیز بطور خستگی ناپذیر فعالیت های انقلابی خود را انجام می داد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به موضوع "ساده زیستی علما" اشاره کرد و گفت: آیت الله یزدی به تبعیت از علمای راستین مکتب تشیع و به معنای دقیق کلمه ساده زیست و از تجملات دوری می کردند. متاسفانه این ساده زیستی علما در رسانه ها منعکس نشده است.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام عبدالمجید یزدی با اشاره به ویژگی های مهم مرحوم آیت الله یزدی اظهار داشت: آیت الله یزدی به محض اینکه موضوعی را تکلیف خود می دانست بدون فوت وقت به آن عمل می کرد، قبل از انقلاب برای انجام وظایف خود ترس و واهمه ای از زندان و شکنجه نداشت. بعد از انقلاب نیز شماتت ها و اذیت های افراد ناآگاه داخلی و دشمنان معاند خارجی نیز خللی در انجام وظایف انقلابی او وارد نکرد.

حجت الاسلام عبدالمجید یزدی در ادامه مطالب خود گفت: مرحوم آیت الله یزدی با اهتمام ویژه ای که نسبت به موضوع احترام به مسئولین نظام داشتند اما هرگاه خطایی از آنان سر می زد با صراحت لهجه و شجاعتی بی نظیر آن خطاها را گوشزد می کرد و از مسئولین می خواست تا با دقت و بصیرت بیشتر به انجام امور محوله بیردازند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.