رفتن به محتوای اصلی
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد:

نقش تبلیغ تخصصی در حل مسائل فرهنگی کشور

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد گفت: بسیاری از مباحث مرتبط با جوانان و نوجوانان با کار فردی پاسخگو نیست و نیازمند قالب‌هایی از تبلیغ است که هم‌افزایی، کار تیمی و کار گروهی را شامل شود. تبلیغ گروهی مورد نظر با استفاده از ظرفیت‌ها و قالب‌های نو و متنوع، می تواند اکثر مشکلات فرهنگی در کشور را حل کند.
2

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست مدیران فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی صبح امروز سه شنبه 18 دی ماه 1403 به میزبانی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن گرامی داشت یاد و نام رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، اقدامات ایشان در عرصه فرهنگ و تبلیغ را قابل تقدیر برشمرد و بیان کرد: در سال گذشته و همچنین سال جاری با توجه به حمایت های دولت مرحوم آیت الله رئیسی، حجم فعالیت های تبلیغی افزایش و شاهد آمار رو به رشد آن بودیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: افزایش بودجه لزوماً به افزایش اثربخشی منجر نمی‌شود و این موضوع به عملکرد ما بستگی دارد. باید تا جایی که ممکن است، بودجه موجود را در اولویت‌های اصلی هزینه کرد و بیشترین بهره را از آن برد و ارزیابی و بازخوردگیری از فعالیت ها نقش مهم در این موضوع دارد.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت تبلیغ گروهی پرداخت و اظهار داشت: این رویکرد در برخی از نمایندگی‌ها و شعب دفتر تبلیغات اسلامی موفق بوده و در برخی دیگر به اندازه‌ی کافی موفقیت‌آمیز نبوده است. تبلیغ گروهی نباید فقط یک عنوان بدون محتوا باشد که بودجه جذب کند، بلکه باید به صورت هدفمند، هم‌افزا و مستمر همراه با بازخوردگیری و ارزیابی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد افزود: بسیاری از مباحث مرتبط با جوانان و نوجوانان با کار فردی پاسخگو نیست و نیازمند قالب‌هایی از تبلیغ است که هم‌افزایی، کار تیمی و کار گروهی را شامل شود. تبلیغ گروهی مورد نظر با استفاده از ظرفیت‌ها و قالب‌های نو و متنوع، می تواند اکثر مشکلات فرهنگی در کشور را حل کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه به مولفه های اصلی تبلیغ گروهی اشاره کرد و اظهار داشت: تکیه بر خرد جمعی، هم افزایی، برنامه ریزی، ارزیابی و نوآوری از مولفه تبلیغ گروهی بوده و معولا این مولفه ها در تبلیغ فردی مشاهده نمی شود. در دیدار مسولان دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب در سال1397، ایشان در بیانات خود تبلیغ گروهی را شکل برجسته ای از تبلیغ برشمرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در بخش دیگر سخنان خود به رویکرد تبلیغ تخصصی پرداخت و بیان کرد: تبلیغ تخصصی با هدفمندی و نگاه حل مسئله، اتفاقات مبارکی است که پس از ایجاد قطب‌ها در دفتر تبلیغات اسلامی رخ داده است. این اداره کل در بیش از 60 رشته تخصصی، ارائه خدمات، حمایت و پشتیبانی از مبلغانی را برعهده دارد که غیر از تحصیلات مرسوم حوزوی دارای تحصیلات تخصصی اعم از حوزوی و دانشگاهی هستند.

وی در ادامه افزود: مرکز آموزش های کاربردی از دیگر بخش های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بوده که سالانه دوره های متعددی با هدف ارتقاء سطح علمی و مهارتی مبلغان و فعالان فرهنگی در سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار می نماید. هم اکنون بیش از 200 هزار دقیقه محتوای آموزشی مورد نیاز مبلغان و فعالان فرهنگی، در موضوعات مختلف تهیه و تدوین شده است. 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.