فضای تبلیغ در مناطق مشترک باید فضای تعاملی باشد نه تهاجمی
به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی، جلسه تشکیل "کارگروه تخصصی تبلیغ در مناطق مشترک" با حضور مبلغان فعال در مناطق مشترک کشور، در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام ملکی رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مطالبی را در خصوص ویژگی و لوازم تبلیغ در مناطق مشترک بیان کرد.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغ تخصصی اظهار داشت: در اداره تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، 24 رشته تخصصی در نظر گرفته شده است و از این موارد، 3 رشته؛ امامت و شیعه شناسی، وهابیت و جریان های تکفیری و تبلیغ در مناطق مشترک با هم در ارتباط هستند. رشته امامت و شیعه شناسی بیشتر جنبه آموزشی و پژوهشی دارد و رشته وهابیت و جریان های تکفیری نیز در مسأله پاسخ به شبهات اهمیت بالایی را دارد.
رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی بیان کرد: مبلغان برای تبلیغ و حضور در مناطق مشترک نیازمند آمادگی های علمی و مهارتی می باشند تا بتوانند یک فضای تعامل بین دو مذهب را ایجاد کنند، اگر آمادگی های لازم نباشد فضای حاکم بر محل تبلیغ یک فضای تهاجمی خواهد بود که اثر فعالیت های تبلیغی را کم و در گاهی اوقات برعکس خواهد کرد.
حجت الاسلام ملکی تبلیغ در فضای مجازی را امری مهم برشمرد و گفت: در عرصه رشته تخصصی تبلیغ در مناطق مشترک، در حال حاضر با کمبود محتوای تبلیغی در این زمینه روبرو هستیم که همت مضاعف مسئولان و مبلغان فعال در این عرصه را می طلبد. همچنین در فضای مجازی نیز باید با قدرت و هوشمندانه وارد شویم تا بتوانیم فعالیت های خوب و مؤثری را شاهد باشیم.
شایان ذکر است در ادامه این جلسه مبلغان فعال در مناطق مشترک به ارائه انتقادات و پیشنهادات در خصوص هر چه بهتر شدن تبلیغ در مناطق مشترک پرداختند.
افزودن دیدگاه جدید