رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق:

فعالیت های خلاقانه مکمل فعالیت های تبلیغی می شوند

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام قطبی رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق بیان کرد: اگر مبلغان دارای ایده خلاق و نو در قالب یک گروه در مرکز نوآوری و خلاقیت برای دریافت خدمات آموزشی پذیرش شوند هیچگونه مانعی با ادامه فعالیت های تبلیغی آنها بوجود نمی آید.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه تبیین ظرفیت های اداره کل تبلیغ عمومی با همکاری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمد قطبی رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در خصوص اهداف فعالیت های این مرکز و نحوه خدمات دهی و پذیرش آن مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به سیاست کلی مراکز نوآوری در کشور اظهار داشت: مسأله ای که در مراکز نوآوری دنبال می شود و به طور معمول مراکز رشد یا شتاب دهنده که با واژه های مختلف در سطح کشور مطرح هستند این است که از ایده ای که قابلیت رشد را دارد و در قالب یک کسب و کار می تواند در جامعه در عرصه عمل ظاهر گردد را پشتیبانی می کنند.

وی در ادامه مطالب خود افزود: فرآیند پذیرش، مشاوره، آموزش، توانمند سازی و ارائه خدمات در چنین مراکزی صورت می گیرد تا صاحبان ایده به یک بلوغ برسند و بتوانند در قالب یک شرکت خلاق در سطح جامعه فعالیت داشته باشند. در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق علاوه بر میزبانی از ایده های خلاق در کنار آن یک فرایند دیگری نیز پیش بینی شده است که در آینده نزدیک به عنوان "بسته های فعالیتی و برنامه ای" آن را ارائه خواهیم کرد.

رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق بیان کرد: ما ورودی های مرکز نوآوری را می توانیم به عنوان یک درگاه تعریف کنیم و هر فردی که شرایط مصوب در این مرکز را داشته باشد اعم از طلاب و غیر طلاب ، خانم یا آقا و با هر رده سنّی و از هرنقطه کشور اگر ایده ای داشته باشد که هیأت داوران تشخیص بدهند که این ایده قابلیت ایجاد یک شرکت خلاق را دارا باشد این فرد می تواند در این مرکز پذیرش و از خدمات موجود در این مرکز بهرمند گردد.

حجت الاسلام قطبی همکاری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت با دفتر تبلیغات اسلامی را امری مهم برشمرد و گفت: این مرکز به دودلیل خواستار همکاری با دفتر تبلیغات می باشد؛ اول اینکه مرکز ملی نوآوری و خلاقیت قصد دارد غالب و محوریت فعالیت های آن حوزوی باشد، دلیل دوم آنکه ظرفیت موجود در دفتر تبلیغات اگر امتداد پیدا کند آورده بیشتری برای خود دفتر تبلیغات اسلامی محسوب خواهد شد.

وی به اهمیت برگزاری چنین جلساتی اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه باید تبیین شود در بخش تبلیغ و اداره کل تبلیغ عمومی چه ظرفیت هایی وجود دارد که می تواند زمینه ای فراهم کند تا یک گروه طلبه که دارای ایده فناورانه و خلاقانه است به سوی مرکز ملی  نوآوری و خلاقیت سوق داده شود تا بتوانند از خدمات موجود در این مرکز بهره مند شوند.

رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق بیان کرد: اگر مبلغان دارای ایده خلاق و نو در قالب یک گروه در مرکز نوآوری و خلاقیت برای دریافت خدمات آموزشی پذیرش شوند هیچگونه مانعی با ادامه فعالیت های تبلیغی آنها بوجود نمی آید. بلکه می توانند با استفاده از خدمات آموزش و مشاوره ای این مرکز، تحولی در راستای بالا بردن راندمان فعالیت تبلیغی خود داشته باشند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.