مدیر کل تبلیغ عمومی:

خلاقیت و نوآوری، عنصری تاثیر گذار در فعالیت های تبلیغی خواهد بود

تاریخ انتشار:
مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: موضوع خلاقیت، نوآوری و ابتکار در عرصه فعالیت های تبلیغی یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار در امر تبلیغ دین می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه تبیین ظرفیت های اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور مدیر کل تبلیغ عمومی و رئیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: موضوع خلاقیت، نوآوری و ابتکار در عرصه فعالیت های تبلیغی  یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار در امر تبلیغ دین می باشد و خلاقیت در بکارگیری قالب های جدید تبلیغی و بهره گیری از ابزارهای نوین، فعالیت های تبلیغی موفق تری را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه مطالب خود به لزوم خلاقیت و نوآوری در برگزاری فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و افزود: اگر مبلغ بخواهد فعالیت تبلیغی او در میان مخاطبان تاثیر بگذارد باید از شیوه های تبلیغی کلیشه ای و سنتی کم فایده فاصله بگیرد و به سمت راه های خلاقانه و نوآورانه برود.

مدیرکل تبلیغ عمومی بیان کرد: تشکیل گروه های تبلیغی اولین گام در جهت به روز شدن فعالیت های تبلیغی و تغییر روش های قدیمی و کم اثر  بود. گام دوم در تحول فعالیت تبلیغی و بالا بردن اثربخشی آن؛ آموزش گروه های تبلیغی در زمینه های مهارتی و علمی بوده که تا کنون به فضل الهی این کار با قوت صورت گرفته و در حال انجام نیز می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کمال، تاسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت را امری ارزشمند برشمرد و گفت: ایجاد مرکز ملی نوآوری و خلاقیت یک امر مورد نیاز و ارزشمندی است که می تواند کمکهای شایانی را در زمینه عملی شدن ایده های ناب و خلاق مبلغان و طلاب سراسر کشور داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون با توجه به شرایط بد اقتصادی و معیشتی مبلغان، شاهد کمرنگ شدن فعالیت های تبلیغی می باشیم و تعداد قابل توجهی از مبلغان توانمند برای امرار معاش و تامین هزینه های زندگی، فعالیت های تبلیغی خود را کاهش داده و جذب نهاد ها و ادارات شده اند تا بتوانند مخارج زندگی خود را تامین نمایند و این موضوع باعث کاهش مبلغان فعال، توانمند در جامعه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغ عمومی اظهار داشت: برای تداوم حضور مبلغان توانمند در عرصه تبلیغ و رفع مشکل اقتصادی آنان و همچنین بیشتر شدن فعالیت های فرهنگی خلاقانه، باید مبلغان مورد حمایت قرار گیرند و نیز بتوانیم کسب و کار پایدار و متناسب با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی آنان ایجاد نمائیم. این که چنین کسب و کاری به چه شکل باشد و چگونه صورت گیرد را می توانیم از ایده هایی که در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت ثبت شده و می شود بهره بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین کمال به اهمیت استمرار فعالیت های تبلیغی و بکارگیری شیوه های جدید در این زمینه اشاره کرد و گفت: طرح و برنامه نویسی، همچنین داشتن ایده های جدید و خلاق در امر تبلیغ یک امر ضروری می باشد که باید به آن توجه کرد.

وی در خاتمه مباحث خود بیان کرد: مرکز ملی نوآوری و رشد باید در دو جهت نسبت به مبلغان و تبلیغ، فعالیت های خود را سامان دهد؛ جهت اول قضاوت و داوری نسبت به ایده های جدید و نو تبلیغی مبلغان و حمایت از آنان و جهت دو آنکه به منظور ایجاد رویکرد خلاق و نوآورانه در مبلغان و گروه های تبلیغی دوره های آموزشی خاصی را برگزار نماید.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.