معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

مقام حضرت زهرا(س) والاتر از مقام نفس مطمئنّه

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: روایت پیامبر(ص)؛ إنَّ اللهَ لَیَغْضَبُ لِغَضَبِ فاطِمَةَ وَ یَرْضی لِرِضاها،نشان می دهد نه تنها حضرت به مقدّرات الهی راضی است بلکه خداوند به خاطر خشنودی وی خشنود و نسبت به غضب او غضبناک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عصر دیروز (سه شنبه 7 دی ماه) در نشست ویژه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که با قرائت پیام آیت الله نوری همدانی، در سالن همایش های غدیر برگزار شد مطالبی را درخصوص شاخص های مکتب سلیمانی بیان کرد.

حجت الاسلام روستاآزاد در ابتدای بحث خود به مراتب نفس در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم از سه رتبه (مقام) نفس با عناوینی چون نفس های امّاره، لوامّه و مطمئنه یاد شده است. نفس امّاره آن نفسی است که انسان را بسوی کارهای زشت هدایت کرده، نفس لَوّامه انسان را بخاطر اعمال زشتی که مرتکب می‌شود، سرزنش می‌کند و نفس لَوّامه، نفس متصل به خدا است و به واسطه این پیوند، دارای اطمینان است. کسی که این نفس در او بیدار می‌شود، راه و روش خود را می‌یابد و به دنبال یقین حرکت می‌کند و او از خدا خشنود خدا هم از او راضی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، مقام حضرت زهرا(س) را فوق مقام "نفس مطمئنه" دانست و اظهار داشت: روایت پیامبر گرامی اسلام در خصوص شأن والای حضرت فاطمه(س) إنَّ اللهَ لَیَغْضَبُ لِغَضَبِ فاطِمَةَ وَ یَرْضی لِرِضاها، نشان می دهد نه تنها حضرت به مقدّرات الهی راضی است بلکه خداوند به خاطر خشنودی وی خشنود و نسبت به غضب او غضبناک خواهد شد که این شأن، فوق مقام نفس مطمئنّه می باشد.

وی در ادامه مطالب خود در پاسخ به این سوال که چرا از سیره و سلوک شهید سلیمانی به مکتب تعبیر می شود؟، ابراز کرد: برخی افراد بعد از پیامبر(ص) و ائمه(ع) وجه الگو بودنشان برجسته است و جامعیتی دارند که می توانند مکتب نام بگیرند، وگرنه مکتب شهید سلیمانی ذیل مکتب امام و رهبری و مکتب امامین انقلاب ذیل مکتب معصومین(ع) تعریف می شود. مکتب شهید سلیمانی در عرض مکتب امام و رهبری نیست بلکه به عنوان مصداق تعین یافته انسانی ولایی قابل بررسی است.

حجت الاسلام روستاآزاد خاطرنشان کرد: امام محوری و تلاش برای اجتماع قلوب، دیگر آموزه مکتب شهید سلیمانی برای جامعه منتظر است، شهید سلیمانی در عین شجاعت و صلابت بر اجتماع قلوب هم تاکید داشت و این آموزه ای بسیار مهم است.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.