معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

طلاب و مبلغان در صف اول لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب قرار دارند

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه "هم اندیشی سرگروه های فعال برای تقویت نقش مساجد در موج سوم کرونا گفت: حضور فعال و مستمر طلاب در ایام های مختلف افزایش شیوع ویروس کرونا، از افتخارات حوزه علمیه می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه هم اندیشی سرگروه های فعال با موضوع "تقویت نقش مساجد در موج سوم کرونا" با حضور حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و سرگروه های فعال تبلیغی و همچنین شورای هماهنگی استان ها بصورت مجازی و حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سالن رضوان برگزار شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به حضور فعال مبلغان در مسأله کرونا اشاره کرد و گفت: مسأله فعالیت های اجتماعی مبلغان خصوصاً نقش آفرینی آنان در مسأله کرونا از افتخارات حوزه دین و حوزه علمیه و سرمایه اجتماعی برای نظام می باشد که قابل تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه مطالب خود افزود: در دفعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلام خواستار حضور جهادی مردم در مقابله با ویروس منحوس کرونا شدند، طلاب و مبلغان در صف اول لبیک به فرمایش رهبر عزیز بودند که خود ایشان در سخنرانی های مختلف از حضور جهادی و به موقع طلاب و روحانیون تشکر و اظهار رضایت داشته اند و استمرار اینگونه فعالیت ها را خواستار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: حضور و عضویت رئیس حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی در ستاد ملی مقابله با کرونا نشانگر اهتمام حوزه های علمیه به مسائل اجتماعی می باشد. این حضور، توانسته است اثبات کند که فعالیت های اندیشمندانه طلاب در مسأله مقابله با کرونا اثرگذار بوده و این امر مبارکی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به حضور به موقع طلاب در موج اول کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در اوایل بحث کرونا که ترس و وحشت در میان کادر درمان و همچنین همراهان بیماران کرونایی بر فضا حاکم بود، طلاب و روحانیون بودند که به کادر درمان کمک می کردند و حاضر به همراهی بیماران کرونایی که همراه نداشتند شدند. دربحث تغسیل و تکفین اموات کرونایی نیز اینگونه بود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه اکنون شرایط تغییر کرده است و اغلب مردم دیگر از همراهی بستگان بیمار کرونایی خود در بیمارستان ها و همچنین کادر درمان نسبت به بیماران مذکور و همچنین پرسنل تغسیل و تکفین شهرداری برای انجام فعالیت های خود ترسی ندارند آیا بازهم حضور مبلغان در این موارد نیاز است یا باید به فکر فعالیت های دیگر باشیم؟.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد حضور مستمر مبلغان در فعالیت های اجتماعی را امری مهم برشمرد و بیان کرد: با توجه به تغییرات شرایط و زمان در بحث مقابله با کرونا از طرفی و سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور مستمر طلاب جهادی از سوی دیگر، باید نحوه خدمت رسانی و فعالیت های تبلیغی مبلغان نیز در این خصوص تغییر کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی  در ادامه مطالب خود اظهار داشت: در موج اول کرونا نمازهای جماعت در مساجد تعطیل شدند، این در حالی بود که در همان مساجد فعالیت های همچون تولید و توزیع ماسک و تهیه و توزیع کمک های مومنانه در قالب بسته های معیشتی انجام می شد. اینکه صرفاً فقط نماز جماعت تعطیل شد نکته قابل تأملی است که این اتفاق نباید می افتاد.

وی احیای مساجد شهرهای بزرگ را برای برگزاری فعالیت های اجتماعی-فرهنگی را امری مهم برشمرد و افزود: با توجه به اهیمت فعالیت های محله محور که از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز می باشد، در اینگونه فعالیت ها مسجد می تواند محور و حکم سنگر را در ایجاد فعالیت های اجتماعی-فرهنگی داشته باشد. در حال حاضر اغلب مساجد شهرهای بزرگ با توجه به اطلاعات بدست آمده تعطیل می باشند که باید این مساجد احیا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد گفت: برای احیای مساجد تعطیل شده، مدیران محترم گروه های تبلیغی و مبلغان گرامی با توجه به حضور میدانی آن ها در این شهر می توانند فعالیت های تاثیر گذاری را در مسئله احیا و همچنین تغییر فعالیت های روحانیون و طلاب در مقابله با ویروس کرونا، داشته باشند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه مدیران گروه های تبلیغی به ارائه پیشنهادات و راه حل هایی در جهت احیای مساجد و شیوه های جدید فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداختند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.