نماینده ولی فقیه استان مازندران:

بزرگ ترین شأن یک طلبه، تبلیغ دین است

تاریخ انتشار:
نماینده ولی فقیه استان مازندران: بزرگترین شأن یک طلبه تبلیغ دین است و مبلغان وارث «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ» هستند.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری در جلسه شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان مازندران ضمن تقدیر ازمعاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی جهت برگزاری این جلسه گفت: بزرگترین شأن یک طلبه تبلیغ دین است و مبلغان وارث «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ» هستند. مبلغ باید بیّنه ای که لازم است را در اختیار مردم قرار دهد زیرا هر انسانی بر اساس بیّنه عمل می کند؛ چه راه راست و چه راه کج نیازمند به بیّنه است.

وی حجت بالغه را اساس تبلیغ دین خواند و افزود: ما دو نوع حجت داریم: حجت پیامی (مانند آیات و روایات) و حجت انسانی (مانند مبلغان دین). باید میان مردم رفت و این حجت را به آن ها رساند. نمی شود در خانه یا در مسجد نشست و حجت را به مردم رساند. در مدرسه، پارک ها، بیمارستان ها، کنار سواحل و... حجت های انسانی باید در همه ی این مکان ها حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی کسانی که در مسجد حاضر نمی شوند را بخش مهمی از جامعه خطاب کرد و عنوان داشت: طبق بررسی که انجام داده ایم، حدود نیمی از مردم در یک شهر گذرشان به مسجد می خورد. این یعنی نیمی از مردم اهل به مسجد آمدن و حضور در مساجد نیستند. ما کجا باید این افراد را ببینیم و با آن ها صحبت کنیم؟ این مسأله بسیار مهم است و باید به آن توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به تبلیغ در فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. همین ابلاغ حجت در فضای مجازی هم وجود دارد، اما حجتی که در فضای مجازی وجود دارد، حجت کلامی و پیامی است نه حجت انسانی.

وی خاطرنشان کرد: کسانی در همسایگی ما زندگی می کنند که از دین بیگانه هستند. چطور باید دین به این افراد عرضه شود؟ آیا راهی جز حجت انسانی وجود دارد؟ روی حجت انسانی باید سرمایه گذاری کرد. ما شیوه های تبلیغی را از وهابیت و مسیحیت تبشیری بیاموزیم. درست است که پول آن ها را نداریم، اما شیوه ی آن ها را می توانیم به کار ببندیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تحول در روش تبلیغ را ضروری خواند و تصریح کرد: ما شیوه ی تبلیغ سنتی خود را از قرن ها پیش داشته ایم. اگر قرار است همان شیوه تبلیغی را داشته باشیم، نیاز به تحول در روند تبلیغ نیست. شما چشم به تبلیغ سنتی ندوزید. تلاش و همت خود را برای شیوه های نوین تبلیغ و حضور در همه ی مکان ها بگذارید.

امام جمعه ساری، مطالبه از مسئولان را مهم دانست و افزود: بنده چند ماه است به عنوان نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران منصوب شده ام، اما کسی از شما دوستان نیامدید و توقعات که انتظارات تان را به بنده بگویید. شما باید مطالبه داشته باشید. باید شما اولین کسانی باشید که انتظارات تان را به بنده بگویید و از من مطالبه داشته باشید.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.